Wel gewerkt maar niets gedaan...

Sanja
Topic Starter

Wel gewerkt maar niets gedaan...

#1 , 31 mar 2014 16:03

Beste,

In januari dit jaar werd is ons verwarming stuk gegaan. Het gaat over een 5 jaar oude ketel.

Toen een installateur bij ons kwam zei hij dat er een stuk ter vervanging was. Hij bestelde het én een week later werd die ook geplaatst. Maar het was niet de juiste stuk dus ons verwarming werkte nog steeds niet... hij moest dus nog een andere stuk gaan bestellen. De tweede stuk werd ook geplaatst maar ons verwarming werkte weer niet.

Na EEN maand tijd zei hij dat hij bijna zeker is dat de printplaat stuk is en moet besteld worden met wat wij niet akkoord gingen.
Hij zou ons dan een offerte maken voor een nieuwe ketel. Maar die offerte kwam duurder uit dan bij de concurrentie dus hadden voor een andere installateur gekozen.

Nu krijgen wij een factuur van 400€ voor stukken en werk. Moeten wij dat betalen? Hij heeft ons toch niet geholpen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mar 2014 16:24

Ik vrees van wel, maar eens met die man gaan praten en hem zeggen hoeveel het bij de concurrentie is, doe hem een voorstel voor dezelfde prijs en deze factuur laten vallen !!

Anders ga je toch die factuur moeten betalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sanja
Topic Starter

#3 , 01 apr 2014 08:30

Ik vrees dat dit niet meer mogelijk is. Naast het prijs speelde bij ons de tijd ook een rol: het was namelijk koud (januari), wij zijn al bijna vier weken zonder verwarming en hij kon pas binnen een maand onze toestel vervangen. En na één maand in de kou zitten hadden wij geen geduld meer... dat was dus chantage.
De andere installateur was niet alleen 1800€ goedkoper maar kon ook binnen drie dagen werken uitvoeren.

Dus bij wijze van spreken: ik zelf kan een (ondeskundige) installateur worden, bij mensen gaan, dingen random vervangen, uiteindelijk zeggen dat het niet gaat en factureren? :evil:

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2014 11:14

Een ketel van 5 jaar oud al moeten vervangen? Welk type ketel was het? Condensatieketel?
Was de hersteller ook de oorspronkelijke installateur?
Mogelijks rook hij hier een goede zaak, en heeft hij bewust de zaak zo laten lopen.

Sanja
Topic Starter

#5 , 01 apr 2014 14:53

Neen dat was geen condensatie maar een "gewone" ketel van het merk Chaffoteaux (een heel slechte zo te zien). Na 5 jaar gaat die computer standaard kapot zei die installateur.... De reparatie zou ons nog 500€ kosten.
Maar wij zijn sowieso van plan geweest om een condensatieketel te plaatsen aangezien wij zonnepanelen+zonneboiler lieten installeren.

De installateur gaf zelf toe dat hij een van die nieuwe onderdelen toevallig zelf kapot heeft gemaakt en moest een nieuwe bestellen. Nu moeten wij dat fijn zelf betalen. En dan nog op de factuur staat niets vermeld behalve: "Depanage CV instalatie11/01/14 vervangen van sanitair overdrukventiel, ionisatiepen, ontstekingselektrode, luchtdruk presiosstaat" = 360.60€.
MAAR voor hoever dat ik het weet heeft hij alleen ontstekingsnaald een keer kapot gemaakt en andere keer een andere geplaatst. Niets anders heeft hij gedaan! Hoe kan ik bewijzen dat hij maar een onderdeel heeft geïnstalleerd?

Terug naar “Handelspraktijken”