Bijzondere en uitzonderlijke kosten

chewbacca
Topic Starter

Bijzondere en uitzonderlijke kosten

#1 , 01 apr 2014 14:13

Hallo,

Graag had ik wat geweten wat deze regel precies inhoudt'De bijzondere hoge en uitzonderlijke kosten die aan de kinderen zouden moeten besteed worden bij onvoorziene omstandigheden,blijven ten laste van beide partijen,elk voor de helft'
Het zit namelijk zo dat de oudste naar de unief of hoge school gaat,1ste jaar(weet ik op dit moment niet welke van de 2)laat staan studierichting,weet wel dat het in Gent is.Daarvoor heb ik al €330 inschrijving betaald,maar nog steeds geen kopij van inschrijving ontvangen(wel gevraagd sinds 11/07/2013).Heb dan van in het begin gezegd dat ik geen studentenkamer of kot betaal en zij wou dat ook niet doen,maar onlangs kreeg ik sms-ber (van ex) dat ze een studentenkamer heeft gehuurd(omdat de zoon een nieuwe lessenrooster had gekregen en het was te moeilijk om op en af te pendelen)zegt ze, ik heb nl. niks ontvangen.Ik heb gezegd dat ik niks bijleg,en nu krijg ik een brief van haar advocaat dat ik de helft van de huur zou moeten betalen,die verwijst naar die regel hierboven.
Nu heb ik de akte erbij genomen en daar staat die regel in vernoemd,maar er staat ook bij 'dat we gezamelijk het ouderlijk gezag over de persoon van hun kinderen uit te oefenen,dit houdt in dat de ouders gezamelijk het recht van bewaring,het recht van zorg en het"beslissingsrecht inzake fundamentele opties of het opvoedingsrecht uitoefenen"
Was ik nog vergeten,de huurovereenkomst zat bij in de envelop van haar advocaat,daar stond e-mail ouder bij en dan stond daar de naam van mijn ex haar vriend(wat ik heel raar vind)of heeft hij beslist?
Mijn vraag is nu,moet ik de helft bijpassen of niet aangezien zij(en/of haar vriend) alles alleen beslist heeft?

ps.ik mijn kinderen al een paar jaar niet meer op bezoek gehad,wel gezien(vluchtig,zelfs de kans niet gehad om te spreken)

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 01 apr 2014 14:46

Je zoekt per google maps de beide adressen op: van het thuisadres en de campus: je bekijkt de transportmogelijkheden per openbaar vervoer. (trein en bus/tram) Indien er een goedlopende verbinding is, ben je niet verplicht bij te dragen tot een kotadres. Als het lessenrooster gewijzigd is en er zijn bijvoorbeeld nogal wat "springuren" dan biedt de universiteit ook de mogelijkheid om te studeren en te werken in de bibliotheek of studieruimtes waar ook vrijelijk internet beschikbaar is. Dat is tegenwoordig zelfs de trend onder de studenten: men studeert niet meer in eigen kamer of in eogen kot, maar in de universiteit. Op kot gaan is (denk ik ) in dit geval een eigen keuze waar jij financieel niet voor moet opdraaien.
Je kinderen zouden tevens regelmatig aan jou verslag moeten uitbrengen van hun studievorderingen. Dat kan ook per mail.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”