Geluidsoverlast - wijkinspecteur weigerachtig

jan.s
Topic Starter

Geluidsoverlast - wijkinspecteur weigerachtig

#1 , 01 apr 2014 14:26

verwijderd omwille van te concreet/herkenbaar en gewijzigde situatie, excuses
Laatst gewijzigd door jan.s op 04 apr 2014 09:18, 3 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 apr 2014 17:03

Overlast laten vaststellen door politie. Is strafbaar.
Eens contact opnemen met de teamleider ( hoofdinspecteur) of teammanager ( commissaris). Het ISLP politiesysteem is geautomatiseerd dus kan toch niet zo moeilijk zijn.
Er op staan dat PV wordt opgesteld en dat u en uw buur eventueel gehoord worden in de zaak.
Bellen naar 101 dan is het gesprek al opgenomen.
Steeds vragen dat er een meldingsrapport wordt opgesteld bij elke tussenkomst en PV bij elke vaststelling.

Met die gegevens staat men veel sterker bij de vrederechter... want ook al staat in contract geen huisdieren wil nog niet zeggen dat vrederechter gezien EVRM dat zal honoreren.

jan.s
Topic Starter

#3 , 01 apr 2014 18:10

Bedankt voor het antwoord. Op grond van welk artikel is overlast strafbaar?

Reclame

tira00

#4 , 01 apr 2014 19:37

Vanwaar komt de stank waar u over schreef? Wordt de hond wel goed verzorgt?

jan.s
Topic Starter

#5 , 01 apr 2014 21:21

Ik heb geen aanwijzing om ervan uit te gaan dat de hond verwaarloosd wordt. De geur komt in ieder geval van de hond, al regelmatig hebben mensen onmiddellijk gevraagd bij het binnenkomen in de gang 'zit er hier een hond?' Regelmatig ruik ik niks, regelmatig is de stank niet te harden en komt deze tot in beide appartementen boven. Regelmatig hoor ik hem schrobben als hij pas thuis komt van zijn werk.

Ik heb voor de tweede keer met de onderbuur proberen te praten maar het ligt duidelijk erg gevoelig. Hij zou een huis zoeken om te kopen maar blijkbaar is er nu een probleem met de lening. De hond kwam er blijkbaar na een relationele breuk en depressie. Het is ieder woord wikken en wegen want hij neemt het blijkbaar erg persoonlijk. De persoon lijkt me emotioneel labiel en ik heb zeer duidelijke aanwijzingen over de aanwezigheid van zaken in het appartement die niet bepaald goed samen gaan met een depressie. Ik zal dit ook voorleggen aan de wijkinspecteur.

Wanneer is een hond verwaarloosd? Is een Duitse dog een ganse week opsluiten in een appartement voor enkele uren gezelschap per dag verwaarlozing? Lijkt me erg moeilijk.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 apr 2014 21:29

Lawaaioverlast, stankoverlast.
staat in de meeste gemeentelijke politiereglementen.
en ook
milieuwetgeving
http://www.belgium.be/nl/leefmilieu/vervuiling/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”