Hallo,
Ik heb drie maanden geleden een huis gekocht, vol op mijn naam. Ik ben ook de enige hypotheekdrager.
In de tussentijd had ik ook verkering. Toen ik ging kopen, wilde ik nog rustig aan doen (eerdere ervaringen), maar nu ik het huis heb, hebben we besloten het toch samen te proberen. Nou woont mijn vriendin al vanaf het begin dus in mijn huis ook, maar nu wil ze ineens aanspraak maken op de helft van het huis.
Ik vind dat prima, maar dan wil ik haar wel bij mijn hypotheek voegen zodat we het samen dragen en ik niet zomaar 80.000 euro (half het huis) toevertrouw aan iemand die ik net een jaar ken.
Alleen wil ze niets van hypotheekdeling weten, en puur 50% van het huis opeisen. Ze zegt dat als ik geen gehoor eraan geef, ze me voor de rechter sleept, in om zo sociale zekerheid af te dwingen.
Ik begin nattigheid te voelen dat ook zij mij belazeren wil en me dus voor half het huis wil oplichten.
Mijn vragen zijn onder andere, kan ik het samenwonen nog ongedaan maken of heeft ze inderdaad een best wel stevige zaak staan nu, precies 3 maanden later toevallig?
Hoe zit het eigenlijk met een huis op beide namen, met de hypotheek op beide namen, en stel het gaat dan fout in de toekomst? Wat kan je wel en niet?
Ik hoop iets te horen.