huurcontract aan 2 gezinnen

dimitrios
Topic Starter

huurcontract aan 2 gezinnen

#1 , 09 apr 2014 13:28

Beste,

Eerst kort uitleg:
2 koppels willen mijn appartement huren.
Echter wilt ieder koppel een eigen huurcontract. Dus 2 huurcontracten voor dezelfde appartement. Indeling: 2 aparte slaapkamers, 1 living, 1 badkamer, 1 keuken.
Ik had hen een hurrcontract opgesteld met alle 4namen erop. Echter willen ze dit niet.

Kan ik een huurcontract maken op de naam van 1 koppel en daarin de optie dat ze mogen onderverhuren en dat zij een huurcontract maken met 2de partije? Of mag ik 2 huurcontracten opstellen?

Graag zou ik hier antwoord bekomen.

Dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 apr 2014 15:11

Je kan voor hetzelfde appartement geen 2 huurcontracten opmaken. enkel op de 2 koppels of zoals u zegt optie voor onderhuur.
Let er wel op dat de grote geschikt is voor het aantal personen als die moesten kinderen hebben. zou er zeker in vermelden max 4 personen.
4 personen tussen de 50 en 60m², 5 personen tussen de 60 en 70m², 6 personen tussen de 70 en 80m². een kind telt ook voor 1 persoon.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2014 16:23

Zou ik niet doen. BVB je verhuurt aan 2 koppels, ieder voor de huurprijs van 350 €. (totale huurprijs is dus 700 €)
Na enige tijd vertrekt 1 koppel, mits het naleven van de normale opzegvergoedingen. Je zal dan dus nog maar 350 € per maand ontvangen. Ga jij dan nog een koppel vinden dat bij het eerste koppel wil intrekken? Zeeeeer twijfelachtig.
Heb bijna hetzelfde meegemaakt, Gelukkig ben ik niet op de vraag van de huurders ingegaan. 3 Jonge dames, alle 3 jurist. Ze wilden ook ieder hun naam op de overeenkomst, maar ik wilde slechts 1 verantwoordelijke
Na 2 jaar trekt één van de 3 in bij haar vriend. Eerst vroegen de 2 blijvende om maar 2/3 van de totale huur te betalen. Als juristen, verbonden aan een balie, heb ik, hun echter snel van idee doen veranderen. Gevolg: 5 maanden later werd de overeenkomst wettelijk opgezegd.

Reclame

dimitrios
Topic Starter

#4 , 09 apr 2014 16:55

Dus met andere woorden best huurcontract opmaken aan 1 van de koppels met vermelding dat ze mogen onderverhuren mits niet aan kinderen en max. aan 2 personen?

Heb ik dit juist?

Inderdaad lijkt me 2 huurcontracten niet geschikt.

Heeft iemand kopie van zo'n onderverhuurcontract?

Alvast dank voor de snelle gegeven antwoorden.

Dank!

Terug naar “Huren”