hypotheek 1 jaar meebetaald, eist nu geld terug

adinda_vdb
Topic Starter

hypotheek 1 jaar meebetaald, eist nu geld terug

#1 , 15 apr 2014 11:40

Hallo aan iedereen die mij kan helpen,

ik heb een woning gekocht vroeger met mijn toenmalige vriend, ik heb al verschillende jaren de lening alleen betaald (hij had geen job), hij heeft 1 jaar meebetaald. Toen we uiteen gingen waren we overeen gekomen dat ik het huis zou nemen, aangezien hij toch niet het geld had de lening af te betalen. Nu eist hij het geld dat hij dat ene jaar betaalde terug. Heeft hij hier eigenlijk recht op?

alvast bedankt voor al jullie hulp

Adinda

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 15 apr 2014 11:44

Aangezien hij toen mede-eigenaar was, moest hij mee instaan voor de betaling van de lening. Ik neem aan dat u hem uitgekocht heeft?

adinda_vdb
Topic Starter

#3 , 15 apr 2014 11:54

Aangezien hij voor niets had meebetaald buiten dat ene jaar zijn wij gewoon overeen gekomen dat ik het huis overnam, ik heb ook alle bijkomende kosten daarvoor betaald

Reclame

eylis

#4 , 15 apr 2014 12:03

Als de overname/uitkoop nog per notariele akte geregeld moet worden, kan je redelijkerwijs berekenen wie wat heeft afbetaald in het verleden. Daar mag aan hem een vergoeding voor genotsderving in mindering gebracht worden (de helft van een mogelijke huurinkomen van het huis) Als je dat berekent, kom je waarschijnlijk zelfs uit op een som die hij aan jou moet, ipv omgekeerd. Bevraag je dus best bij een notaris voor de officiele uitkoop. Leg aan je ex die boekhouding voor. Als hij een beetje kan rekenen, zal hij het snel snappen.

Terug naar “Andere”