aangereden met fiets

Mitch71174
Topic Starter

aangereden met fiets

#1 , 14 apr 2014 20:45

vraagje ;)

ben zaterdag aangereden door wagen met nederlandse nummerplaat, is aanrijdingsformulier ingevuld, heb getuige

wagen stond stil half op kruispunt, sloeg daarna links af en reed me achteraan mijn fiets aan (is ook te zien aan de schade), ...
ik kwam van jaagpad / fietspad en reed rechtdoor de straat in vanwaar de tegenpartij oorspronkelijk kwam.

normaal ben ik in mijn recht,

kleren en medische kosten worden altijd vergoed, als ik in mijn recht ben mijn fiets ook

maar ik heb groter probleem, ... mag met mijn gebroken elleboog 42 dagen niet werken en ben zelfstandig zaakvoerder in een Bvba (transportfirma)
financieel verlies langs die kant is dus groot, zowel verlies van loon als van inkomsten, kan ik die kosten verhalen op tegenpartij? En hoe bewijs ik mijn verlies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 15 apr 2014 11:34

Als u schade leed (en de ander wordt daarvoor aansprakelijk gesteld), dan hebt u recht op volledige vergoeding.

Zoals u zelf zegt hebt u recht op vergoeding van lichamelijke en morele schade.

Deze wordt betaald door
- ofwel het Belgisch bureau der Autoverzekeraars
- ofwel het Slachtofferfonds

Voor uw materiële schade dient u evenwel een fout aan te tonen.

Slaagt u daarin, dan wordt uw schade principieel vergoed door het Belgisch Bureau.

Loonverliezen maken deel uit van uw schade en moeten worden vergoed.

Doorgaans toont u deze aan door middel van aanslagbiljetten.

Heeft u een familiale verzekering of bedrijfspolis? Of een algemene rechtsbijstandsverzekering? Dan nemen zij doorgaans de kosten van een advocaat naar uw keuze ten laste.
Laatst gewijzigd door ddanck op 15 apr 2014 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2014 11:36

En waarom zou verzekering van de aanrijder niet moeten vergoeden?

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 15 apr 2014 11:44

Het Belgisch Bureau staat in voor de afhandeling van ongevallen in België, waarbij een buitenlands voertuig betrokken is.

Deze regeling is er ten voordele van de slachtoffers zodat zij niet moeten gaan aankloppen bij een buitenlandse verzekeringsmaatschappij om vergoeding te bekomen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Verkeersongevallen”