Bankuittreksels opvraging en rare code

Mi Sueno
Topic Starter

Bankuittreksels opvraging en rare code

#1 , 15 apr 2014 10:04

Wij hebben gisteren uittreksels mogen ontvangen die wij hadden aangevraagd. Het rare is de ene bank weigert vermits moeder nog leeft en de bank waarvan wij dachten niets te mogen ontvangen heeft ons dus wel wat gestuurd. Een pak wijzer, je ziet welke verrichtingen er gebeurden, maar ipv een rekeningnr staat daar een code van 16 letters en cijfers .

Is dit een code waarmee ik verder kan gaan en die uittreksels opvragen?

En wie weet wat ze met de melding "terugbetaling vreemd stuk" bedoelen?

Alvast bedankt voor degene wie me kan helpen!
Laatst gewijzigd door Mi Sueno op 15 apr 2014 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2014 10:21

Misschien eens aan de bank zelf vragen.

Mi Sueno
Topic Starter

#3 , 15 apr 2014 10:31

Ik zou het zeker doen voor dat vreemd stuk als ik de verdere opvragingen begin. Maar ik zou gewoon willen weten of ik hiermee verder kan als die code nu staat voor een rekeningnr, dan kunnen we tenminste weten nr welke bankrekening dit is gegaan als ze dit tenminste vrijgeven ( we hoeven zelfs op dit ogenblik de naam niet te weten)

Reclame

wanton

#4 , 15 apr 2014 18:31

Elke bankverrichting heeft een code , samengesteld volgens de wensen van de betreffende bank.Op basis van die code of referte kan de gevraagde verrichting herbekeken en gecontroleerd worden : wanneer , waar , door wie werd die verrichting uitgevoerd. Indien er een document zoals cheque, overschrijving nodig was , wordt dat onder dezelfde code bewaard.Men kan dan zien aan de handtekening wie een bepaald bedrag heeft opgenomen , of door wie een som naar welke rekening werd overgeschreven. Indien u verdere inlichtingen wenst over een bepaale verrichting , dient u de datum en die code mee te delen aan de bank.
'Terugbetaling vreemd stuk' : misschien incasso van vb. kasbon van andere instelling?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Creatief

#5 , 16 apr 2014 19:25

"Vreemd" stuk betreft zeker een effect van een andere bank.
En inderdaad, bij verder onderzoek dien je alle gegevens betreffende die verrichting door te geven. Let op bij het maken van fouten. Een fout, al gaat het maar om 1 cijfertje, dan kunnen ze dat stuk niet vinden.

Ik vind het ook eigenaardig dat jullie de rekeninguittreksels kunnen opvragen van een moeder, die nog leeft.

Mi Sueno
Topic Starter

#6 , 17 apr 2014 07:25

Bedankt voor deze antwoorden.

We zijn in feite blij dat we deze te pakken hebben gekregen, er is ons heel veel duidelijker geworden! Nu nog zien waar alles is naartoe gegaan, hopelijk valt de euro niet bij de bank en krijgen we die inlichtingen ook nog! Ik ben ziek van het gesjoemel dat we al gevonden hebben!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”