Opzeg huur 3 - 6 - 9, na 11 jaar.

artemis

Re: Opzeg huur 3 - 6 - 9, na 11 jaar.

#16 , 17 apr 2014 19:07

Hoe hebt u uw aangetekende opzeg van februari precies geformuleerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dizzeree
Topic Starter

#17 , 18 apr 2014 09:43

Eens lezen vanaf ongeveer pag 60 staan er schema's.

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Op pagina 61 is dit te lezen, dus dan mag ik vrij vertrekken...in 2007 had de huisbaas de kans om het huurcontract te laten regristeren

Dizzeree
Topic Starter

#18 , 18 apr 2014 09:53

Op de hoogte gebracht in december per e-mail, opzeg aangetekend vanaf 14 februari omdat we toen bericht kregen dat we een huis konden krijgen omdat het gehuurde appartement te klein geworden was voor een gezin, sinds 1 maart staan we ook niet meer op de beurtrollijst om de gemeenschappelijke ruimten te poetsen.

De registratie kan niet teruggevonden worden in de database, omdat het contract in 2003 werd ondertekend...én normaal gezien zou ik daar dan ook een exemplaar van moeten hebben...en die heb ik niet.

Reclame

Dizzeree
Topic Starter

#19 , 18 apr 2014 09:56

Als je een opzeg geeft van minstens 3 maand is er geen vergoeding verschuldigd.

Opzeg in februari 2014, maart april en mei moet je betalen. Eind mei moet alles leeg zijn.

Enkel als zijn huurcontract geregistreerd was, anders niet.

Vriendelijk dank
Maar heb jij in februari al een aangetekende opzeg gegeven van 3 maanden?
Indien ja, dan denk ik dat je niet meer onder die 3 maanden opzegtermijn uit kan, ook al blijkt je huurcontract nu niet geregistreerd te zijn (tenminste als ik de lessen van Vandebos goed gevolgd heb).

Probeer in je terminologie altijd een onderscheid te maken tussen opzegtermijn en (schade)vergoeding want dat zijn 2 heel verschillende zaken.

PS Registratieplicht voor de verhuurder bestaat nog maar sinds 2007 ofzo. Maar de verhuurder kon daarna wel de oude, lopende contracten laten registreren.
Ik ben geen advocaat, maar in 2007 had mijn huisbaas de kans om dat contract te laten registreren...en op een schema kan ik zien dat ik op elk moment kan vertrekken, denk ik toch he

Dizzeree
Topic Starter

#20 , 18 apr 2014 10:05

Eens lezen vanaf ongeveer pag 60 staan er schema's.

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt om het schema door te sturen! ;)

Dit is ook een goede informatie voor anderen. ;-)

artemis

#21 , 18 apr 2014 11:13

Op de hoogte gebracht in december per e-mail, opzeg aangetekend vanaf 14 februari omdat we toen bericht kregen dat we een huis konden krijgen omdat het gehuurde appartement te klein geworden was voor een gezin, sinds 1 maart staan we ook niet meer op de beurtrollijst om de gemeenschappelijke ruimten te poetsen.

De registratie kan niet teruggevonden worden in de database, omdat het contract in 2003 werd ondertekend...én normaal gezien zou ik daar dan ook een exemplaar van moeten hebben...en die heb ik niet.
De intentie uiten om te willen verhuizen speelt geen rol, de reden van verhuis (te klein geworden) speelt ook geen rol, reeds over een andere huurwoning kunnen beschikken speelt ook geen rol. Overlap is soms onmogelijk te vermijden bij huur.
Het wordt moeilijk meedenken als we geen antwoord krijgen op de eerste vraag en welke opzegtermijn u daar precies gegeven hebt.
Als u daar al een aangetekende opzeg van bv 3 maanden gegeven hebt (de wettelijk vooziene termijn) dan wordt dat beschouwd als een aanvaarding en een bevestiging van de contractuele voorwaarden van uw kant, geregistreerd of niet. Hopelijk kan iemand anders het beter formuleren.
Uw verhuurder mag natuurlijk akkoord gaan met een kortere opzegtermijn, in onderling overleg. Heeft hij hieromtrent al gereageerd? En wanneer wenst u nu eigenlijk het gehuurde appartement te verlaten?

U hoeft helemaal geen kopie van de registratie te krijgen. Dat kan, maar dat moet niet.

Dizzeree
Topic Starter

#22 , 18 apr 2014 18:27

De intentie uiten om te willen verhuizen speelt geen rol, de reden van verhuis (te klein geworden) speelt ook geen rol, reeds over een andere huurwoning kunnen beschikken speelt ook geen rol. Overlap is soms onmogelijk te vermijden bij huur.
Het wordt moeilijk meedenken als we geen antwoord krijgen op de eerste vraag en welke opzegtermijn u daar precies gegeven hebt.
Als u daar al een aangetekende opzeg van bv 3 maanden gegeven hebt (de wettelijk vooziene termijn) dan wordt dat beschouwd als een aanvaarding en een bevestiging van de contractuele voorwaarden van uw kant, geregistreerd of niet. Hopelijk kan iemand anders het beter formuleren.
Uw verhuurder mag natuurlijk akkoord gaan met een kortere opzegtermijn, in onderling overleg. Heeft hij hieromtrent al gereageerd? En wanneer wenst u nu eigenlijk het gehuurde appartement te verlaten?

U hoeft helemaal geen kopie van de registratie te krijgen. Dat kan, maar dat moet niet.

Mijn huisbaas had al gezegd dat hij het me moeilijk ging maken met mijn verhuis, ik ben mijnheer "x", knoop dat goed in je oren...hij liet me nieuwe gordijnen maken voor 300 euro, hij moest een opgeschuurd nieuw vernist parket hebben en zoveel meer, nu ben ik toch aan het bekijken om als 11 jaar trouwe huurder te zijn geweest(hij heeft amper 80 euro geïnvesteerd in een nieuwe keukenkraan en ik zelve een nieuwe dampkap en thermostatische kraan in de badkamer geïnstalleerd...gemakkelijk om verhuurder te zijn he), ik volg gewoon het schema wat eerder werd gepost, ik heb videobeelden van ervoren en erna...ik zal me verdedigen, zelfs zonder advocaat als het moet...die tralala om de huurder telkens met zijn gezicht in de modder te duwen is ook niet altijd waar, volgens mij is dat schema perfect aanvaardbaar...toch bedankt voor je reactie.

Terug naar “Huren”