schenken aandelen

megacabrio
Topic Starter

schenken aandelen

#1 , 26 apr 2014 16:22

Hallo,kan iemand mij zeggen of je aandelen kunt schenken onder voorbehoud van vruchtgebruik.Het zou maar om de helft gaan daar er nog erfgemanen zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 26 apr 2014 19:33

Zo iets kan inderdaad gebeuren. Maar zo'n verrichting moet wel via een notaris gedaan worden. Zoals elke schenking onder voorbehoud van vruchtgebruik.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

megacabrio
Topic Starter

#3 , 03 mei 2014 15:50

op wie zijn naam komt het geld en aandelen dan

Reclame

roharro

#4 , 03 mei 2014 16:46

op wie zijn naam komt het geld en aandelen dan
Op die van de begunstigde, wie anders?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#5 , 03 mei 2014 18:35

u spreekt echter van 'erfgenamen'. Komen die aandelen dan uit een erfenis? Zorg er dan zeker voor dat de aandelen op naam van die erfgenamen komen! Raadpleeg ook de bank!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper

#6 , 05 mei 2014 14:00

Er kan binnen het kader van vermogensbeheer ook een contract "handgift met last" worden opgesteld. Hierbij kan men hetzelfde effect bewerkstelligen. namelijk dat een aantal begunstigden een aantal effecten krijgen, maar dat de gever jaarlijks, zesmaandelijks of driemaandelijks een vastgesteld percentage opbrengst krijgt. Voordeel is dat je hier via een handgift kan werken waardoor en geen rechten betaald dienen te worden. Bij een schenking via notaris is dat wel het geval.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

megacabrio
Topic Starter

#7 , 06 mei 2014 20:04

Hallo; aan mij had men gezegd dat onder voorbehoud van vruchtgebruik het geld en aandelen bij de schenker blijft,zo heeft men mij gezegd bij testaankoop :lol:

roharro

#8 , 06 mei 2014 20:34

Hallo; aan mij had men gezegd dat onder voorbehoud van vruchtgebruik het geld en aandelen bij de schenker blijft,zo heeft men mij gezegd bij testaankoop :lol:
Klopt dus niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”