probleem met ex

JefC
Topic Starter

probleem met ex

#1 , 30 aug 2007 21:25

Wij zijn sinds bijna 4 jaar een nieuw samengestelt gezin met samen 6 kinderen die allen bij ons wonen.
Het probleem is dat de ex man van mijn vrouw er alles aan doet om zijn eigen vlees en bloed, zijn eigen kinderen dus psychologische schade te berokkenen enkel om ons als gezin te wreken. Uitspraken zoals "jullie zijn niet beter als ratten" zijn schering en inslag en dat ??n van onze kinderen onlangs ernstig ziek geworden is door een hersentumor vind hij net goed.
Wij tollereren dit niet langer en zoeken een oplossing om hem te stoppen maar wat of waar kunnen we daar iets tegen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
verloren profieltje

#2 , 25 feb 2008 14:25

Goedemiddag,

Ik ben reeds 3 maand zwanger van mijn eerste kind. Sinds 2 weken heeft mijn vriend mij verlaten omdat hij het kind "ongewenst" vind. Ik had graag gehad dat hij afstand deed van het kind nu hij toch niets meer van hem laat horen en waarschijnlijk al bij een andere vrouw zit. Hoe kan ik dat doen? Is het wettelijk en kan hij ooit nog opnieuw het vaderschap opnemen als hij dat wil. Wie kan mij helpen????

Beachcomber

#3 , 25 feb 2008 15:46

@ JefC:

Een belediging is een verwijt dat de waardigheid van een persoon aantast zonder echter een aantijging te vormen die precies genoeg is om vatbaar te zijn voor een rechtstreeks bewijs of tegenbewijs en dat derhalve de misdrijven laster en eerroof niet kan uitmaken.

Beledigingen ten overstaan van een rechtspersoon vallen eveneens onder toepassing van de strafwet. De belediging door geschriften levert steeds een wanbedrijf op wanneer ze werd gepleegd binnen de openbaarheid in de zin van art. 444 Sw. (art. 448, lid 1 Sw.).

De belediging door woorden die niet gebeurt in de omstandigheden bepaald in art. 448, lid 2 Sw., valt onder toepassing van art. 561, 7º Sw. en is een overtreding.
Ook al zouden de beweerde beledigingen (wanbedrijven) mogelijks gepaard gaan met mondelinge beledigingen, dan nog blijft de correctionele rechtbank in eerste aanleg bevoegd om kennis te nemen van de feiten. (Corr. Brugge (13e k.) 18 april 2001, A.J.T. 2001-02, 75; , Balans 2001 (weergave), afl. 439, 7; , R.W. 2002-03, afl. 14, 551, noot VANDEPLAS, A).

copyright Elfri De Neve

Reclame

Beachcomber

#4 , 25 feb 2008 15:54

Goedemiddag,

Ik ben reeds 3 maand zwanger van mijn eerste kind. Sinds 2 weken heeft mijn vriend mij verlaten omdat hij het kind "ongewenst" vind. Ik had graag gehad dat hij afstand deed van het kind nu hij toch niets meer van hem laat horen en waarschijnlijk al bij een andere vrouw zit. Hoe kan ik dat doen? Is het wettelijk en kan hij ooit nog opnieuw het vaderschap opnemen als hij dat wil. Wie kan mij helpen????
Bij de geboorte van het kind dient u aangifte te doen aan de ambtenaar van de Burgerlijke Stand. u kan daar aanduidend dat de vader 'onbekend is'.

Aangezien u vermoedelijk niet getrouwd was kan de vader enkel rechten laten gelden via erkenning van de geboorte.
Deze erkenning dient te gebeuren voor een ambtenaar van de burgerlijke stand of notaris, die hiervan een akte opstelt. De erkenning kan zowel vóór de geboorte (ten vroegste 3 maand voor de uitgerekende bevallingsdatum), als na de geboorte (eventueel bij de geboorte-aangifte) gebeuren.

Voor een erkenning door de vader dient de moeder van het kind haar toestemming te verlenen indien het kind jonger dan 15 jaar is.

Tot uw kind de leeftijd van 15 jaar heeft bereikt kan u zich dus verzetten tegen de erkenning. Daarna is het uw kind dat zelf beslist.

Terug naar “Archief”