Tegen de belastingaanslag is sinds 2008 jaar na jaar bezwaar ingediend, de belastingontvanger heeft die echter op eigen houtje voor zich gehouden.
De Gewestelijke Directeur reageerde pas in 2012 met de melding dat:
mijn klacht tegen deze beëdigde ambtenaar (daterende van 2004!) en slechts een deel van de volledige klacht werd doorgestuurd naar de dienst Tucht en Cumul.
De burger mag in 2012 dan toch veronderstellen dat de klacht tijdig werd ingediend, en gaat over de overbelasting die hem te beurt valt sinds 2004(!)
Een tuchtonderzoek dat gelast is, doch niet wordt gevoerd, is mijn inziens geen uitvlucht.
Te meer daar het EcoFin-onderzoek tegen deze Directeur reeds in 2009 door hemzelf werd afgeschoten, daarmede ook het Gerechtelijk Onderzoek.
M.a.w. de procedure werd reeds in 2009 gestart bij EcoFin.
Van de burger kan toch niet verwacht worden dat hij alle Ministeries afloopt, om na te vragen waar hij dezelfde klacht andermaal dient te deponeren?
Mijn inziens is het toch de rol van de federale ombudsman om hierop te wijzen, of verwacht ik nu net teveel van Artikel 335 ?
U moet geen klacht indienen tegen een ambtenaar maar wel tegen een belastingsaanslag!
Met de Tucht en Klucht Commissies hebt u als buitenstaander geen enkele relatie.
Zoals ik reeds schreef moet u de door de wet voorgeschreven weg volgen. Dat hebt u blijkbaar nagelaten. En als er geen oplossing uitkomt leidt die weg naar de Fiscale Rechtbank. Dat alles binnen te respecteren termijnen.
Niets ondernemen leidt dus tot niets....