verhuurder meldt geschil aan werkgever

renate@mailway.be
Topic Starter

verhuurder meldt geschil aan werkgever

#1 , 07 mei 2014 12:09

Situatie:

het huurcontract vermeldt dat de huur uiterlijk de 4e van elke maand moet betaald worden.
doordat mijn loon echter in 2 keer wordt uitbetaald kan de huur pas volledig betaald worden de 14e van elke maand
deze situatie werd herhaaldelijk aan de verhuurder uitgelegd.
de huur wordt ook elke maand betaald dus van achterstand is geen sprake, enkel van een iets latere betaling dan in het contract vermeld.

de verhuurder doet hierover elke maand haar beklag middels voortdurende sms berichten waarin laatst zelfs werd gedreigd om de echtgenoot van de verhuurder op mij af te sturen.

tot daar aan toe.

de laatste maanden heeft de verhuurder echter meermaals mijn werkgever opgebeld om haar beklag te doen waarbij ze laat uitschijnen dat er sprake is van wanbetaling ook al is er geen sprake van betalingsachterstand.
hierdoor wordt onterecht de indruk gewekt bij mijn werkgever dat ik mijn huur niet zou betalen en kom ik op het werk in een lastig parket.

kan dit zomaar?
is dit geen inbreuk op de privacy en wat kan ik daartegen beginnen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower

#2 , 07 mei 2014 12:20

als u betaald de 14de, dan heb je 10dagen achterstand. Er is dus wel degelijk af en toe een achterstand.

Neemt niet weg, dat je huisbaas je werkbaas hierover niet mag contacteren....

Sirkii

#3 , 07 mei 2014 13:04

Doe toch eens een inspanning om die 3-400€ (voor veertien dagen huur) bijeen te krijgen (bv nav uitbetaling vakantiegeld) zodat je zoals je beloofd hebt door het kontrakt te ondertekenen elke maand in't begin van de maand kan betalen. Doordat je veertiendaags betaald wordt (ipv maandelijks) ben je al beter af dan de meeste werknemers : de meeste werknemers worden één keer betaald op het einde van de gewerkte maand.

Neemt idd niet weg dat je huisbaas je werkbaas niet mocht kontakteren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mei 2014 15:30

Contact opnemen met uw werkgever is is wat TOTAAL niet kan.
Dit kan beschouwd worden als belaging en als lasterlijke aantijgingen laster of eerroof.
Maar ik volg Sirkii zorg dat het te laat betalen stopt.. gelet op uw reële achterstand kan verhuurder ook naar de vrederechter stappen en de zaak in uw nadeel laten uitspreken op basis van zijn maandelijkse aangetekende schrijven van te laat/te weinig niet voldoende betaald te hebben.

Terug naar “Huren”