krijg geld niet terug na verkoop op afstand

jimpo1977
Topic Starter

krijg geld niet terug na verkoop op afstand

#1 , 07 mei 2014 15:10

situatie is als volgt:

1 jaar geleden (eind mei 2013) tegels gezocht en gevonden via handelaar op internet, offerte gevraagd voor 2 tegels (vloer en wand)
overeenkomst gesloten (mail) eerst voorschot betalen en week voor levering het gehele bedrag
week na betaling van de gehele faktuur alleen kleinste lot geleverd (vloertegels), met wandtegels problemen leverancier.
Om de 7 dagen gemaild, getelefoneerd waar de wandtegels bleven (nog steeds problemen leverancier) . Begin juli leverancier en handelaar in vakantie tot begin augustus)
Begin augustus terug contact , 1 ste keer gedreigd met advocaat indien niet binnen de week geleverd. Niet geleverd, beslist in onderling overleg --> terugbetaling openstaand saldo
De week ging voorbij niets geleverd en niets terugbetaling (half augustus)
Beslist om advocaat aan te spreken
advies gegeven om brief te sturen met uitdrukkelijk vraag om bestelling te annuleren en terugbetaling te eisen --> reactie Ok zal terugbetaling uitvoeren
Begin september (niets ontvangen):
Advocaat heeft aangetekende brieven verstuurd (ingebrekestelling , enz enz) --> geen reactie van handelaar
Nu begin mei 2014 nog steeds geen cent weergezien , advocaat zegt steeds hetzelfde ( brieven zijn verstuurd , tijd voor volgende stap (gerechtsdeurwaarder)), maar doet niets verder.
Wat Nu? één jaar dat je je eigen geld niet meer terug ziet en iedereen doet hier maar gewoon over (het gaat hier om +/- 2500 Euro)
Als dit kan in Belgie begin ik ook een NV.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mei 2014 15:13

U zal naar de rechtbank moeten maar dat zal uw advocaat ook al gezegd hebben vermoed ik.

jimpo1977
Topic Starter

#3 , 07 mei 2014 15:25

Krijg steeds te horen dat ik moet terugbellen, dat hij het eens verder ging bekijken.
Als ik dan zeg om af te komen , ja maar bel eerst even.
Heeft precies betere dingen te doen. (meer mee kan verdienen zeker)
probeer elke maand (wil zeker niet opdringerig klinken) te polsen naar stand van de zaak en steeds dezelfde uitleg

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”