wasmachine in studio plaatsen

malitina
Topic Starter

wasmachine in studio plaatsen

#1 , 06 mei 2014 10:46

Hallo,

Mijn broer huurt sinds enkele jaren een kleine studio. Sinds kort heeft hij in de buurt geen wasserette meer en kan hij dus bijgevolg zijn was niet meer doen. Ik heb toen contact opgenomen met zijn huisbaas en haar de vraag gesteld of ik hem een wasmachine mocht plaatsen, maar zij heeft dit geweigerd. Ze zegt dat de nodige voorzieningen hiervoor niet aanwezig zijn...
kan dit zomaar? Kan je een huurder verbieden om een wasmachine te plaatsen?

Alvast bedakt voor jullie reacties,

A.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 mei 2014 11:54

Indien de nodige afvoer en aanvoer niet aanwezig is in het pand zal je met een wasmachine weinig kunnen aanvangen...

Het gebrek aan de nodige voorzieningen hiertoe kan inderdaad een grond van weigering vormen.

artemis

#3 , 06 mei 2014 12:04

Bovendien moet de stroomvoorziening dan aangepast en gekeurd worden.
De tijd van hopsakee we zetten een kraantje en een afvoer bij is voorbij...

Reclame

KJ86

#4 , 06 mei 2014 14:46

Hieronder vind je een alternatief voor een echt wasmachine. De afvoer kan gewoon in de spoeltafel van de keuken en het vermogen is laag waardoor je geen speciale stroomvoorzieningen nodig hebt. Pakt uiteraard ook veel minder plek in als een echte .

http://www.krefel.be/nl/groot_elektro/w ... 605_605005

artemis

#5 , 06 mei 2014 19:19

Maar dat wast niet goed! En dat zwiert niet! :mrgreen:

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 mei 2014 20:06

Waarvoor een J F toch allemaal goed is, tot wasraadgevingen toe. :lol:

Vandebos

#7 , 06 mei 2014 20:07

En dan tot de orde van de dag terugkeren zonder dat een moderator op zijn strepen moet gaan staan.

malitina
Topic Starter

#8 , 07 mei 2014 12:04

hallo,
bon het ziet ernaar uit dat ik niet veel kan doen... maar alvast bedankt voor de tips!

tira00

#9 , 07 mei 2014 21:08

Je kan toch perfect je afvoer in het bad laten uitlopen. Mijn zoon doet het ook zo in zijn appartement, vastgemaakt aan zijn badkraan. Werkt prima.
En elk stopcontact is toch sterk genoeg om een wasmachine te laten draaien. Hier zit dat ook maar in een normaal stopcontact.

Ik zou het zelfs nog niet gevraagd hebben aan de huisbaas.

Mag hij zoiets wel weigeren? Een mens moet toch kunnen wassen....

KJ86

#10 , 08 mei 2014 15:31

kan toch perfect je afvoer in het bad laten uitlopen. Mijn zoon doet het ook zo in zijn appartement, vastgemaakt aan zijn badkraan. Werkt prima.
En elk stopcontact is toch sterk genoeg om een wasmachine te laten draaien. Hier zit dat ook maar in een normaal stopcontact.

Ik zou het zelfs nog niet gevraagd hebben aan de huisbaas.

Mag hij zoiets wel weigeren? Een mens moet toch kunnen wassen....
Een echt wasmachine aansluiten op de afvoer van het bad kan voor problemen zorgen. Als uw PVC-afvoerleidingen al een beetje ouderdom (15 à 20 jaar) hebben, bestaat de kans dat het om niet temperatuurbestendige pvc-buizen gaat. Tegenwoordig maakt men daar geen onderscheid meer in, alles is temperatuurbestendig, vroeger werd er gekeken naar de toepassing. Geen probleem voor een bad, wel een probleem voor een wasmachine die voert zijn water aan hogere temperaturen af.

Je kan inderdaad een wasmachine aansluiten op een gewoon stopcontact, maar het zou vervelend zijn als je een wasmachine koopt en dan proefondervindelijk moeten ondervinden dat de stroomvoorziening van de studio onvoldoende is. Niet aan te raden als je niets van elektriciteit kent.

sloeberken

#11 , 08 mei 2014 15:59

Een echt wasmachine aansluiten op de afvoer van het bad kan voor problemen zorgen. Als uw PVC-afvoerleidingen al een beetje ouderdom (15 à 20 jaar) hebben, bestaat de kans dat het om niet temperatuurbestendige pvc-buizen gaat. Tegenwoordig maakt men daar geen onderscheid meer in, alles is temperatuurbestendig, vroeger werd er gekeken naar de toepassing. Geen probleem voor een bad, wel een probleem voor een wasmachine die voert zijn water aan hogere temperaturen af.
Water van een bad is ook warm tot heet Zie daar geen probleem in.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki

#12 , 08 mei 2014 16:02

Water van een bad is ook warm tot heet Zie daar geen probleem in.
70° warm? Dat bad wil ik u wel eens zien nemen.

sloeberken

#13 , 08 mei 2014 16:34

We zijn niet bezig over een bad te nemen, maar over de afloop, en dat heb ik nog niet zien smelten op 70 a 80 graden.

mava105
Juridisch actief: Nee

#14 , 08 mei 2014 16:39

Ik heb wel al zo'n honderden meters afloop van bad en keukenspoelbak gezien die te leiden hadden onder te warm water.
Horizontale leidingen zakken door en veroorzaken verstoppingen.. Komt vooral voor bij PVC leidingen, van zo'n 30 jaar geleden.

sloeberken

#15 , 08 mei 2014 16:49

Dan zal het meer te maken hebben met de afstand tussen de bevestigingspunten. honderden meters !!!!

Terug naar “Huren”