Mijn partner rijdt binnen de bebouwde kom, met een snelheid van 30km per uur. Bij de bushalte staat een bus geparkeerd. De bus geeft geen richting aan en maakt dus geen aanstalten om te gaan rijden. Mijn partner passeert de bus, op het moment dat hij ter hoogte van het voorwiel van de bus rijdt, draait de bus ineens de weg op en rijdt hem aan.
Gevolg: zijn auto wordt vlak achter het voorwiel geraakt waardoor de vooras breekt, de auto een paar meters doorschiet naar voren en hij niet meer verder kan rijden. De bus heeft tevens schade aan het voorwiel.
De politie is gebeld, deze zijn gekomen maar zijn weer weggegaan omdat er geen letsel en/of geweld bij te pas is gekomen. De auto is weggesleept en een paar dagen later total loss verklaard en inmiddels gesloopt.
Er heeft zich 1 persoon als getuige gemeld, deze beweert helaas helemaal niks gezien te hebben.
De verzekering schuift de schuld in de schoenen van mijn partner, met de rede, de bus had nou eenmaal voorrang.
Ten 1e heeft een bus voorrang wanneer deze aanstalten maakt weg te willen rijden door middel van het voeren van knipperlicht
Ten 2e moet een bus voorrang krijgen, en niet nemen (ik mag tenslotte toch ook niet gewoon maar doorrijden als ik van rechts kom, ook als daar iemand rijdt?)
Aan de schade is in mijn ogen te zien dat mijn partner al vooraan bij de bus reed op het moment van de aanrijding en de bus dus nooit had mogen vertrekken. Niemand kijkt echter naar de schade want: de bus had nou eenmaal voorrang.
We voelen ons in een hoek gedreven en hebben helaas geen rechtsbijstandverzekering, geen all risk verzekering, geen getuigen, we staan met lege hand en hoge kosten.

Is er nog iets wat wij kunnen ondernemen, of moeten wij ons erbij neerleggen en in het vervolg NOOIT meer een bus passeren die ergens stilstaat, want wie weet gaat ie ineens rijden en ben je de l*l