Wat er niet helemaal duidelijk is:
- het compromis waarover je het hebt, is dat het compromis dat jullie (kopers en verkopers) getekend hebben ? Of is dit het voorstel-compromis die jullie zouden gaan tekenen ?
- Ik lees "er is alleen een papier vast bod getekend met wederzijds akkoord over de prijs". In dat geval kunnen zowel kopers als verkopers voorwaarden toevoegen (of weglaten) in het compromis, maar zijn koper en verkoper vrij om die bijkomende voorwaarden te weigeren.
Dan zal ook nog belangrijk zijn wat er juist in dat getekend bod staat, en wie dat allemaal getekend heeft en zo. Als dit allemaal in orde en dus bindend is, zijn jullie (zowel kopers als verkopers) verplicht te verkopen zonder enige bijkomende voorwaarden.
Als je niet tot een overeenkomst komt zal 't uiteindelijk voor de rechtbank moeten komen, waarbij ofwel zij de verkoop proberen af te dwingen, ofwel jullie de overeenkomst proberen te ontbinden... wat de beste keuze is laat ik aan de juridische experts over
En inderdaad, Idealiter zette je al die mondelijke overeenkomsten gewoon in je schriftelijk bod voor je het tekende ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand