Verplicht vrijwilligerswerk

Poi2
Topic Starter

Verplicht vrijwilligerswerk

#1 , 14 mei 2014 08:09

Een kennis van mij werkt in een rusthuis.

Deze houden in het weekend een opendeurdag,
de werknemers worden Verplicht om onbetaald vrijwilligerswerk uit te voeren op deze opendeurdag.

Kan hier iets tegen gedaan worden? (liefst annoniem)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2014 12:17

Een kennis van mij werkt in een rusthuis.

Deze houden in het weekend een opendeurdag,
de werknemers worden Verplicht om onbetaald vrijwilligerswerk uit te voeren op deze opendeurdag.

Kan hier iets tegen gedaan worden? (liefst annoniem)?
klacht (online) indienen en verwijs naar artikel 59 als je anoniniem wil blijven

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;

sociaal strafwetboek
Art. 59. Geheimhoudingsplicht
Behoudens uitdrukkelijke machtiging van de indiener van een klacht of van een aangifte betreffende een inbreuk op de bepalingen van de wetgeving waarop zij toezicht uitoefenen, mogen de sociaal inspecteurs in geen enkel geval, zelfs niet voor de rechtbanken, de naam van de indiener van deze klacht of van deze aangifte bekend maken.
Het is hun eveneens verboden aan de werkgever of aan zijn vertegenwoordiger te onthullen dat ingevolge een klacht of een aangifte een onderzoek werd ingesteld.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Poi2
Topic Starter

#3 , 14 mei 2014 13:19

Bedankt voor de hulp,
ik ga kijken wat ik hiermee kan.

Reclame

giserke

#4 , 14 mei 2014 14:23

Ik hoop dat U hier post onder een nickname? Anders is de actie die U wil ondernemen al niet zo anoniem meer.

Hier worden verdacht veel vragen gesteld voor "vrienden of kennissen". ;)

Poi2
Topic Starter

#5 , 15 mei 2014 08:14

Bedankt voor de tip, deze vraag is wel degelijk niet voor mijzelf,

maar heb al vaker gedacht dat het niet zo handig is om geen echt anonieme naam te hebben, maar vind nergens waar ik deze kan wijzigen.

Terug naar “Andere”