erfrecht

zomerroosje
Topic Starter
Berichten: 2

erfrecht

#1 , 12 mei 2014 18:20

Mijn broer is op 26/01/2014 overleden, wij zijn met 4 erfgenamen, nl. mijn moeder mijn 2 zussen en ik. We hebben alle documenten aan alle banken waar mijn broer klant was doorgemaild.
Het attest van erfrecht hadden we vrij snel, is afgeleverd op 20/02/2014, omdat onze begrafenisondernemer alle formaliteiten direct heeft aangevraagd aan ‘t stad. We hebben toen direct aan alle banken alle documenten en volmachten opgestuurd, volgens de normen die elke bank had gevraagd.
Bij 1 bank was alles al in orde van eind maart.
Bij een 2e bank, is het in orde sinds begin mei maar waar we veel onnodige hindernissen hebben gehad, oa. ook al was de rekening toen geblokkeerd, en andere automatische rekeningen zoals water, elektr ed. waarvan er nadien nog intrest zijn aangerekend + begrafenis ed niet betaald werden, ondanks voldoende saldo, en de persoon die dit dossier "beheerde" eerst afwezig was, daarna met verlof, dan ziek enz, enz... en waren we weeral 2 maand verder maar zijn ze er toch in geslaagd nog 2 maand de hypothecaire lening van de rekening af te halen?! van een geblokkeerde rekening ?!
Deze bedragen hebben ze wel moeten terugstorten, want er was een schuldsaldo verzekering,
Maar een geblokkeerde rekening is dus niet voor iedereen geblokkeerd?!
Met een 3e bank, heb ik deze morgen nog via tel contact opgenomen, en alle documenten zijn al lang in orde' en dat geven ze ook toe, maar nu beweren ze dat ze te weinig personeel hebben en er enkel nog een handtekening nodig hebben van iemand van de dienst successie om deze "opdracht" te kunnen uitvoeren maar me nog iets zullen laten weten, tel mij terug met de boodschap dat hun juridische dienst dit nog moet bekijken om te zien of ze kunnen overgaan tot uibetaling! Dit gaat over een zichtrekening en een spaarrekening! en alle doc .en volmachten zijn in orde!
Kan dit zomaar? waar kan men eventueel terecht met deze klacht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
egeltje
Berichten: 150

#2 , 12 mei 2014 20:37

Naar het schijnt zijn ze gevoelig voor een klacht bij de ombudsman. Kijk eens op de website van de desbetreffende bank.
Er is ook een overkoepelende ombudsman: Bemiddelingsdienst Banken - Krediet - Beleggingen
Belliardstraat 15-17, Bus 8
1040 Brussel
Tel: +32 2 545 77 70
Fax: +32 2 545 77 79
E-mail: Ombudsman@OmbFin.be

Banken denken dat ze alles mogen. Succes

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire X dual sim met Tapatalk

zomerroosje
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 mei 2014 11:59

Alvast bedankt voor de tip.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”