Uitbetaling woon werk verkeer

cdb01
Topic Starter

Uitbetaling woon werk verkeer

#1 , 23 mei 2014 18:37

Beste
Sinds 1998 werd mijn woon werk verkeer zonder probleem uitbetaald .
Bij het invullen van mijn belasting aangifte merkte ik op dat mijn werkgever sinds april 2013 deze tussenkomst niet meer heeft uitbetaald .
Ik werk in Paritair comite 201
Kan dit zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 23 mei 2014 18:39

Is uw loon in die maand soms gestegen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

cdb01
Topic Starter

#3 , 23 mei 2014 18:45

Beste
Het bruto loon is hetzelfde gebleven .
Er is ook niets anders in de plaats gekomen .
Op het netto loon zie je effectief de min waarde van woon werk verkeer .

Reclame

JPV

#4 , 23 mei 2014 22:10

Beste
Sinds 1998 werd mijn woon werk verkeer zonder probleem uitbetaald .
Bij het invullen van mijn belasting aangifte merkte ik op dat mijn werkgever sinds april 2013 deze tussenkomst niet meer heeft uitbetaald .
Ik werk in Paritair comite 201
Kan dit zomaar?
Verworven rechten kunnen niet zomaqr afgenomen worxen. Dus:nee

cdb01
Topic Starter

#5 , 26 mei 2014 19:59

Mijn werkgever doet er nogal moeilijk over. Ze beweert dat dit geen verworven recht is omdat ze niet verplicht is om die vergoeding te betalen. Ze zegt dat ze geïnformeerd heeft bij HDP zelf en zij zeggen (volgens haar) dat ze dit ten allen tijde kan en mag stopzetten. Er is mij nooit een melding gedaan dat dit is stopgezet en het was me zelf ook nooit opgevallen destijds aangezien dit reeds 14 jaar lang wel is uitbetaald.
Ik heb nu wel ergens gelezen dat een verworven recht enkel geld wanneer alle werknemers van dit recht genieten en geen individueel geval. Wat bij mij dus wel het geval is.
Het achterstallige bedrag zou ongeveer tussen de 500 en 600 € liggen Niet iets waarvan je zomaar zegt, och ja, laat maar vallen....
Kan ik hieraan iets beginnen of moet ik me erbij neerleggen?

JPV

#6 , 27 mei 2014 15:10

rechten kunnen door gewoonte wel degelijk verworven rechten worden. Maar als je de enige bent, sta je idd zwak.

de reden
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 mei 2014 17:42

Kan ik hieraan iets beginnen
met de fiets

Collectieve Arbeidsovereenkomst van 7 februari 2012 betreffende de wijziging van de Collectieve
Arbeidsovereenkomst van 4 juli 2002 betreffende de tegemoetkoming van de werkgevers in de
vervoerskosten van de bedienden

Artikel 3- Artikel 5 van de Collectieve Arbeidsovereenkomst van 4 juli 2002 betreffende de
tegemoetkoming van de werkgevers in de vervoerskosten van de bedienden, wordt vervangen als
volgt:
"De werkgevers kennen een tegemoetkoming toe van 0,15 EUR per km tot maximum 20 km heen- en
terugreis voor de bedienden die hun verplaatsingen van de woonst naar het werk maken per fiets."

++++++++++++++++++
of met het openbaar vervoer zie dezelfde cao
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

cdb01
Topic Starter

#8 , 27 mei 2014 19:08

Ik ga met de wagen. Het is 20 km door en 20 km terug... Beetje ver om de fiets te nemen

cdb01
Topic Starter

#9 , 27 mei 2014 19:14

Mijn baas heeft nu de woon- werkverkeer vergoeding terug ingevoerd. Zij wist zelf niet dat deze was stopgezet (zegt ze).
Maar het bedrag tussen april 2013 tot nu, moet zij niet uitbetalen.
ik vrees dat ik geen poot heb om op te staan.

Terug naar “Andere”