Is dit normaal?

fly1968
Topic Starter

Is dit normaal?

#1 , 27 mei 2014 22:20

Hallo

Ik ben een volledige leek in dit soort zaken, dus vraag ik het even via deze weg.
Op kerst vorig jaar ben ik het slachtoffer geworden van opzettelijk slagen en verwondingen. In januari 14 neem ik een prodeo advocaat onder de arm. Na meermaals te bellen, blijkt dat hij het dossier nog niet mag inkijken omdat het onderzoek nog gaande is.
Kan de kloppen? Vind het gelijk een beetje raar.
Groetjes
Lieve

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mei 2014 22:33

Dat kan.
Ga eens langs de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politie.
Deze kunnen u uitleg geven over hoe u zich als slachtoffer kan laten registreren bij het parket.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 27 mei 2014 22:55

Beste

Afhankelijk van wanneer de feiten dateren is dat inderdaad niet zo vreemd.

Zowel het opsporingsonderzoek (door parket) als het gerechtelijk onderzoek (door onderzoeksrechter) is inderdaad geheim.

Tijdens het opsporingsonderzoek kan u een verklaring benadeelde persoon afleggen waardoor u op het einde van de rit geïnformeerd wordt over het gevolg dat aan de klacht werd gegeven.

Ook bij het gerechtelijk onderzoek hebt u in principe pas inzage wanneer het onderzoek is afgesloten.

Uw advocaat kan daarentegen wel een verzoek neerleggen in toepassing van artikel 67ter teneinde inzage te krijgen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

fly1968
Topic Starter

#4 , 29 mei 2014 00:18

Het is op kerst gebeurd.
Bedankt voor de snelle reactie.

Grt
Lieve

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”