Beste allemaal
ik huur een huis en in mijn huurcontract van 3-6-9 jaar staat het volgende vermeld :
de huurder zal onverwijld alle kosten en risico's dragen bij schade of alle andere herstellingen die hij zal uitvoeren en herstellen net alsof hij eigenaar was. Hij zal deze werken gedogen, zalfs indien zij langer dan veerig dagen duren en hij verklaart te verzaken aan alle schadevergoedingen terzake.
De eigenaar zal niet kunnen aansprakelijk zijn voor enige gebreken aan deze en kan de herstellingen op kosten van de huurder doen uitvoeren indien deze nalatig zou zijn het te doen, hetzelfde geldt voor het regelmatig onderhoud, dit alles onverminderd het recht op schadevergoeding te eisen voor gebrek aan herstellingen of onderhoud.Het volledige onderhoud en de herstellingen van binnen zijn ten laste van de huurder. Buiten de locatieve herstellingen door de wet aan de huurders opgelegd, zal de huurder gehouden zijn de gebroken of gebarsten ruiten te vernieuwen, zelfs indien zeij zouden gebroken worden door heirkracht of door onvoorzienen gevallen, zo ook de behangeselpapieren, sloten van deuren en ramen, rolluiken en zonneblinden, gas-en elektriciteit en waterinrichtingen en leidingen, pomp, riolen, en wateraflopen, onderhouden en zo nodig herstellen.
de huurder zal de schouwen minstens 1 maal per jaar laten vagen. Hij zal bovendien op zijn kosten de regenput laten kuisen en de beerput laten ruimen telkens dit nodig zou blijken, evenals bij het verlaten van het gehuurde pand.
De huuèrder staat bovendien in voor alle schade en voor de herstellingen veroorzaakt door verstopping of bevriezing der waterinrichtingen, aflopen, riolen en wv.
De herstellingen aan de goten, aan het dak en aan de buitenkant van het gebouw zijn ten laste van de eigenaar, behoudens hetgeen hiervoren bepaald.
Mijn vraag is de volgende :
de chauffageketel of warmwaterboiler gaat kapot : moet ik die als huurder vernieuwen op eigen kosten?
Bedankt voor jullie antwoorden
Groetjes