#10 , 02 jun 2014 15:54
Als vader van een zoontje van bijna 4 (en baby-dochter) kan ik toch zeggen dat ik mijn zoontje nog nooit een tik verkocht heb. Hij heeft wel al "in de hoek" gestaan en er wordt regelmatig kordaat "neen" tegen gezegd, en voorlopig volstaat dit om hem "in het gareel" te laten lopen. Ik hoop dat dit zo blijft, want ik zou het mezelf nie vergeven als ik dat ventje moedwillig een tik geef, denk ik. Hopelijk blijft het steeds bij straffen op een niet-fysieke manier (huisarrest, geen zakgeld, weet ik veel), hoewel ik besef dat ouders zover gedreven worden dat er een tik volgt.
Maar een meisje van 18 dat "een tik" krijgt is niet normaal. Ik kan dan maar twee situaties inbeelden:
1. De moeder is echt agressief en het gaat hier over mishandeling.
2. De dochter drijft de moeder zo ver dat ze slaat, in dat geval kan je bijna van psychologische mishandeling spreken, maar dan door de dochter naar de moeder toe.
Beide situaties zijn problematisch...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!