wat zijn mn rechten en plichten? Ziekte werkgever

Wennie
Topic Starter

wat zijn mn rechten en plichten? Ziekte werkgever

#1 , 03 jun 2014 08:15

Na een langdurige ziekte van mijn baas heb ik minder en minder werk laat ons zeggen 50% van mijn tijd kan momenteel invullen. (ik werk 80%)

Nu heeft men een voorstel gedaan om tijdelijk (3 maanden) op een andere afdeling te gaan werken (wat ik minder zie zitten).

Of dat ik 50% ga werken met tijdskrediet.

Dit is natuurlijk een hap uit mijn budget. Ook hierbij heb ik een vraag:

ik werk reeds 80% dus 4/5de, met een contract van 4 dagen per week of 30.4 uren.
Nu bij het berekenen van het tijdskrediet om 50% te gaan werken neemt men voor de berekening een full time dus 38u per week waardoor ik 19u zou moeten werken per week, kan dit?

Daarnaast voor de berekening van het loon gaat men niet verder op de full time maar wel op mijn 4/5de loon, dit lijkt mij alles behalve logisch of zie ik dit verkeerd? Ik moet dan een halve dag meer werken en krijg eigenlijk nog minder loon voor ook?

Zijn er nog andere optie's die ik heb? is er voor bedienden geen soort "technische werkloosheid" of iets anders?
Kan ik onbetaald verlof nemen bv één dag per week, wat is dan de impact op loon, vakantiegeld, 13de maand volgend jaar? En hoeveel dagen onbetaald verlof kan ik nemen? Het is natuurlijk steeds weer hetzelfde liedje inleveren op loon terwijl ik er helemaal niet kan doen dat mijn baas afwezig is.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding