recht tot toegang oprit- onkruid probleem

professionalgamer
Topic Starter

recht tot toegang oprit- onkruid probleem

#1 , 03 jun 2014 15:55

Beste,

Wij huren een appartement met een tuin.
Achter deze tuin is een grote oprit waar wij onze wagen op mogen parkeren.
Deze oprit huren wij niet aangezien de eigenaar nog een aantal grote garages heeft waar hij heel af en toe bij moet zijn.

De laatste tijd groeit er erg veel onkruid en zelfs distels. Ik probeer het onkruid regelmatig te verwijderen (met de hand). Nu kloeg een buur dat er onkruid op stond.

Ik wil gerust een biologisch afbreekbaar product gebruiken maar was een beetje verschoten van de kostprijs.

Is het redelijk dat ik aan de eigenaar vraag of hij wil tussenkomen in de prijs voor de onkruidverdelger? Wat zijn de gevolgen als de buur naar de vrederechter gaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 jun 2014 15:58

Wat u niet huurt en niet in u contract vermeld staat moet jij niet onderhouden, dit is dan de taak van de verhuurder.
U buur kan u niet verantwoordelijk stellen, hij moet zich wenden tot de eigenaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#3 , 03 jun 2014 16:06

Je moet het niet onderhouden, maar je zou het wel kunnen onderhouden.
Jij kan het best weten, wat voor iemand de verhuurder is, misschien schiet het wel in het verkeerde keelgat als je de onkruidverdelger gaat vragen. Het zou kunnen dat je de staanplaats opeens niet meer gratis mag gebruiken, dan sta je letterlijk en figuurlijk verder van huis.

Reclame

sloeberken

#4 , 03 jun 2014 16:29

Als iedereen zich houd wat in het contract staat, KJ86 er hoeft niets in het verkeerde keelgat te schieten, je heb het in een ander tropic aangehaald eerst nemen ze een vinger dan een hand en uiteindelijk je ganse arm.

KJ86

#5 , 03 jun 2014 16:54

Als iedereen zich houd wat in het contract staat, KJ86 er hoeft niets in het verkeerde keelgat te schieten, je heb het in een ander tropic aangehaald eerst nemen ze een vinger dan een hand en uiteindelijk je ganse arm.
Volledig mee akkoord, ik wel enkel duidelijk maken aan TS, dat hij geen plichten heeft maar ook geen rechten.
Afhankelijk van de waarde die TS aan de staanplaats hecht, kan hij misschien een huurcontract opmaken.
Hierin kan hij verduidelijken dat hij de staanplaats mag gebruiken voor de duur dat hij het appartement huurt met als vergoeding het onkruid verdelgen. Een huurcontract onder het gemeen recht met betaling in natura.

sloeberken

#6 , 03 jun 2014 17:10

Volledig mee akkoord, ik wel enkel duidelijk maken aan TS, dat hij geen plichten heeft maar ook geen rechten.
Afhankelijk van de waarde die TS aan de staanplaats hecht, kan hij misschien een huurcontract opmaken.
Hierin kan hij verduidelijken dat hij de staanplaats mag gebruiken voor de duur dat hij het appartement huurt met als vergoeding het onkruid verdelgen. Een huurcontract onder het gemeen recht met betaling in natura.
Dat kan natuurlijk een billijke oplossing zijn, maar dit laat ik aan TS over.

Vandebos

#7 , 03 jun 2014 19:37

Hou het eenvoudig en stel de buur in kwestie voor dat hij contact opneemt met de eigenaar.

Terug naar “Huren”