deurwaardersbrieven na verworpen erfenis

adm
Topic Starter

deurwaardersbrieven na verworpen erfenis

#1 , 04 jun 2014 09:51

Ik heb de erfenis van mijn vader bij zijn overlijden onmiddellijk verworpen.
Toch krijg ik constant brieven van deurwaarders op mijn privé adres die toch proberen de schuld bij mij te komen invorderen als zijnde erfgenaam.
Het is wel voldoende om hen de akte van het verwerpen over te maken maar ik vind het toch heel vervelend dat die mensen mij hiermij lastig vallen en dat ik constant maar moet bellen en mailen om dit uit te klaren.
Wilde graag weten of er een mogelijkheid is dat ze bij de bron waar ze mijn adres krijgen (volgens sommige op het rijksregister, rechtbank beweert niet zomaar privé adressen mee te delen) direct geïnformeerd worden dat ik en mijn kinderen verworpen hebben zodat ik niet meer heel de tijd lastig gevallen word.
Vroeg me ook af waarom alle brieven bij mij komen en niet bij mijn zus, haar laat iedereen met rust. Zij is evengoed erfgenaam, wonend in België,...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 jun 2014 12:42

U bent het oudste kind?

er bestaat geen dergelijke systeem.

adm
Topic Starter

#3 , 04 jun 2014 16:13

Ik ben het jongste kind... Dus vroeg me daarom af of ze zich misschien op iets bepaald bazeren?

Dus eigenlijk is er niets aan te doen?

Reclame

Vandebos

#4 , 04 jun 2014 16:16

Inderdaad, uitgezonderd een standaard mail met een scan van de akte van verwerping erin, zodat u enkel nog het mail adres dient toe te voegen, is er niets dat u kan doen.

adm
Topic Starter

#5 , 04 jun 2014 16:24

nog enig idee waarom mijn zus met rust wordt gelaten? kan het zijn dat ze nagaan wie het meest vermogend is?

Vandebos

#6 , 04 jun 2014 16:41

Geen idee.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”