probleem opzegtermijn

ngo
Topic Starter

probleem opzegtermijn

#1 , 10 jun 2014 11:20

Door omstandigheden konden we onze opzegbrief pas op 1 maart 2014 in de brievenbus doen. Het was aangetekend opgestuurd. Pas de maandaag 3 maat heeft de eigenaar het ontvangen. In de brief heb ik geschreven dat ik de woning per 1 maart wil opzeggen. De opzegtermijn is 3 maanden. Ook in de brief vroeg ik om een bevestiging van de opzegging.
De woning is wel beheerd door een immokantoor. Ze zijn al een paar keer in de woning geweest voor bezichtiging en 2 keer vroeg ik aan die mensen of het idd tot eind mei is, 2 keer zei die vrouw ja. Dus we hebbenhet contract voor een andere huurhuis vanaf 1 mei getekend. En we hebben een afspraak gemaakt voor de sleuteloverdracht op 28 mei om 16 uur, de immokqntoor ging ermee akkoord.
Op 28 mei om 9 uur, 3 maanden na ons opzeg, kreeg ik een sms van de makelaar dat de afspraak van de sleuteloverdracht niet door ging want de aangetekende zending was op 1 maart met het gevolg dat de opzeg pas op 1 april in ging, dus we moeten nog de maand juni betalen.
Ik heb meteen naar de eigenaar gebeld en vroeg waarom we in al die tijd geen bevestiging van onze opzeg hebben ontvangen, en als het pas vanaf 1 april in ging, waarom heeft niemand ons het laten weten. Als we het hadden geweten dan hadden we nog een maand gewacht met het verhuizen i.v.m. dubbele lasten.
De eigenaar zei dat de immo ons het al lang via een brief had laten weten maar we hebben niets ontvangen. Meneer heeft de telefoon ingehaakt omdat hij hiervoor geen tijd voor had en we het gewoon moeten betalen. We hebben de immo gecontacteerd om te vragen wanneer ze die brief hebben opgestuurd, natuurlijk gaf ze nu geen antwoord op onze vraag.
Nu schreef ik een mail naar de immo dat ik het bedrag voor juni nu niet ga betalen omdat we al bijna onze geld hebben gespendeerd aan nieuwe meubels en het opknappen van de nieuwe woning en de eigenaar mag dat bedrag van de huurwaarborg hebben. Ik heb tot nu toe geen reactie van zowel de eigenaar als de immokantoor.
Nu mijn vraag is: is een bevestiging van de opzeg verplicht? Doen we nu fout? Kunnen we met dit probleem ergens terrecht voor de juridisch hulp?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 10 jun 2014 11:30

Uw opzeg was foutief, uw opzeg had voor 1 maart bij de verhuurder moeten toekomen om voor juni niet meer te moeten betalen. De verhuurder moet niet antwoorden op een gegeven opzeg.

Zonder akkoord op papier kan u niet vroeger weg, en moet u juni dus betalen. Dit afhouden van de waarborg mag ook enkel mits akkoord van de verhuurder.

Reclame

Terug naar “Huren”