solidair, de ene bij gebreke van de andere

gvd111
Topic Starter

solidair, de ene bij gebreke van de andere

#1 , 13 jun 2014 10:33

Goede morgen,
in een conclusie staat : verweerders solidair, minstens de ene bij gebreke van de andere, te veroordelen ....'
Wat betekent deze tekst exact? Ik denk als 1 echtgenoot onbemiddeld/overleden is, de andere moet opdraaien voor de feiten/kosten.
Maar is dit zo?
Dank voor een reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 jun 2014 10:40

als 1 echtgenoot onbemiddeld/overleden is, de andere moet opdraaien voor de feiten/kosten.
Dat klopt, maar is maar een vraag van de tegenpartij, vrederechter moet dit eerst nog aannemen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

gvd111
Topic Starter

#3 , 13 jun 2014 12:56

oké dan zat ik toch in de goede richting; bedankt!

Reclame

KJ86

#4 , 13 jun 2014 14:54

Ik heb uw vorige berichten gelezen, dat is echt straf wat je hebt meegemaakt met uw krankzinnige huurders. Ik vroeg mij eigenlijk af hoe het is afgelopen met het proces waarin één van de medeeigenaars schade probeert te vorderen van u voor de daden van die gekke huurster.

gvd111
Topic Starter

#5 , 13 jun 2014 23:38

hey, proces is nog steeds niet afgelopen, door de brandstichting blijft alles maar aanslepen en de mede-eigenaar heeft zijn vordering tegen ons intussen gestopt omdat hij bij ieder uitstel telkens zijn advocaat moest betalen om opnieuw te verschijnen. Momenteel zit de zaak muurvast omdat 1 van de huurders intussen overleden is; hij heeft alle docs. mee ondertekend (huurcontract, huurwaarborg), werd mee gedagvaard enz. maar men kan een overleden persoon niet veroordelen. Hij kan ook de huurwaarborg niet mee vrijgeven en de erfgenamen zouden moeten gezocht worden maar het ergste van al is dat de advocaat van de dader vraagt de huurwaarborg aan de dader toe te wijzen omdat deze krankzinnig was en dus eigenlijk onschuldig! Een rare wending! Volgende zitting komt er eerst binnen enkele maanden

Terug naar “Huren”