kantoor ruimte huren jaarlijks opzegbaar

jeroenvhd
Topic Starter

kantoor ruimte huren jaarlijks opzegbaar

#1 , 16 jun 2014 06:46

ik wil een kantoor huren maar de eigenaar zegt dat dit normaal met een 3-6-9 contract moet dat om de drie jaar opzegbaar is door zowel huurder als verhuurder.
Ik zou dit liever jaarlijks opzegbaar hebben. Is dit mogelijk en is het dan nog steeds een 3-6-9 contract of eerder een driejarig contract?
De eigenaar zegt in principe geen probleem te hebben met een jaarlijks opzegbaar contract maar hij is niet zeker of dit ook wettelijk is.
bedankt
jeroen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 16 jun 2014 07:32

Duur van de huurovereenkomst

Wanneer de wet op de handelshuurovereenkomsten van toepassing is schuilt het voordeel van de huurder in de stabiliteit van zijn zaak:

huurovereenkomst van een duur van minstens 9 jaar;
recht op hernieuwing van verhuring.

Opzegging

De huurder kan de huurovereenkomst driejaarlijks opzeggen via een aangetekend schrijven of een deurwaardersexploot, zes maand vooraf te betekenen. Opzegging is eveneens mogelijk zonder voorafgaande termijn mits wederzijdse instemming vastgelegd in een authentieke akte of via een verklaring voor de vrederechter.

Verder kan de verhuurder onder bepaalde voorwaarden de huurovereenkomst driejaarlijks opzeggen met een opzeggingstermijn van één jaar.

Bron : http://www.belgium.be/nl/economie/onder ... enkomsten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jeroenvhd
Topic Starter

#3 , 16 jun 2014 08:10

maar gaat dat niet over de handelshuur?
Ik ga niet rechtstreeks in contact komen met klanten en dus zou er een zg. kantoorcontract opgesteld kunnen worden.
Op deze site http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... 06/related staan er wat verschillen uitgelegd en daaruit begrijp ik dat wij best een 3 jarig contract mogen opstellen dat jaarlijks opzegbaar is en zelf de opzeggingstermijn mogen bepalen bv 3 maanden.
Is dit correct?

Reclame

jeroenvhd
Topic Starter

#4 , 17 jun 2014 20:13

niemand?

Terug naar “Huren”