Even het begin van onze verhuisplannen
Wij hebben eind april besloten om een ander huis te gaan huren bij ons in dezelfde straat. Schuin tegenover waar we nu wonen. De eigenaar van dat pand had al geruime tijd heel wat problemen met de laatste huurders. Doordat zei hun sleutel niet wilden afgeven hebben wij via het immobureau van de eigenaar een belovingscontract getekend in de eerste week van mei. Kortom wil dat zeggen vanaf dat het huis leeg en klaar is voor verhuur het ons dan ook toegewezen word. Bij tekenen van dat contract betaal je ook meteen een eerste maand huur.
Op 15 mei is er brand geweest in ons toekomstige huurhuis. Het pand is dan ook tijdelijk onbewoonbaar verklaart en verkeerd nog steeds in dezelfde toestand als op de dag van de brand... Het staat ondertussen vast dat het brandstichting is maar niet wie de brand heeft aangestoken. Iedereen weet het wel maar de bewijzen zijn er niet zwart op wit... Gisteren zijn bij ons toekomstige huis ook nog eens de experts langs geweest samen met 2 branddetectiehonden en de verzekeraar en de advokaat van onze nieuwe huisbaas. Die laatste 2 wisten ons te zeggen dat de werken aan het huis zowiezo 2 maand in beslag gaan nemen + nog eens 3 weken van het bouwverlof erbij. Als je een beetje kan rekenen en tellen word dat dan eind september als het af is

Contact gehad met de gemeente en het ocmw... geen succes want er is geen noodwoning beschikbaar. Het immobureau blijft ondertussen zeggen dat wij ten laatste op 31 juli moeten verhuist zijn naar dat nieuwe huurhuis zonder meer. Het MOET zeggen zij... We hebben aan onze huidige eigenaren uitstel gevraagd van onze opzeg. Helaas dat willen ze niet ondanks dat ons huidige huis na ons vertrek eerst helemaal gaan verbouwen. Naar mijn advokaat gebeld, huidig huurcontract en belovingscontract van nieuwe huis meegenomen en voorgelegd. Zei zegt dat wij geen poot hebben om op te staan. Als de eigenaren ons weg willen dan is het zo...
Morgen bel ik met mijn eigen verzekering. En ten vroegste dinsdag kunnen wij naar de huurdersbond toe...
Kortom wij staan op straat op 31 mei volgens de experts... Er moet toch ergens een instantie zijn die ons kan helpen?? Wij hebben grote problemen door toedoen van iemand anders en niemand luistert naar ons of houd ons op de hoogte van de gebeurtenissen. Dit kan toch zo maar niet!! Ik heb al heel veel rondgebeld en info opgezocht op internet. Zonder al te veel wijzer te worden helaas... Wij hebben sinds 15 mei de dag van de brand alleen maar naar oplossingen gezocht en wakker gelegen van al die miserie waar wij niks aan kunnen doen... onze nieuwe meubels moeten uitstellen ed... want een opslag huren kost ons geld... geld wat we in de eerste plaats al helemaal niet zouden moeten betalen... Hoe moet het nu verder en wie kan ons nog helpen??

Wij zijn ten einde raad en stillaan uitgeblust door alle miserie...
Groeten van een emotioneel wrak...