Een heel groot en moeilijk probleem Zeer dringend!

KJ86

Re: Een heel groot en moeilijk probleem Zeer dringend!

#16 , 16 jun 2014 20:32

Een beter argument is zoals francicus aanhaalt dat het moeilijk is om met kindjes een paar maanden op hotel te verblijven of dat voorbeeld vakantiewoningen die beschikbaar zijn
Waar lees je dit ergens.
Sorry, te snel gelezen, ik dacht dat hij een gezin bedoelde maar het was een anekdote uit zijn eigen familie.
Als het tot een proces komt zal de vrederechter ook rekening houden met de gezinssituatie. Een groot gezin is uiteraard moeilijker te verhuizen dan een alleenstaande.
Ik ben benieuwd hoe dit zal uitdraaien, gelieve het resultaat op dit forum te posten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 16 jun 2014 20:46

Vrederechter zal met alles rekening houden, iedereen is akkoord behalve verhuurder, die staat alleen. Denk als TS een AS doet zoals Vandebos voorstelt, verhuurder wel eens zal nadenken.

Denk dat Ts binnen enkele dagen zal kunnen melden dat er een oplossing is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 jun 2014 21:05

Denk het ook.

Reclame

Debbieke
Topic Starter

#19 , 17 jun 2014 09:25

Ja ik snap dit alles wel. Maar in wij hebben wel al een contract met de eigenaar en het immobureau van het nieuwe huurhuis. Moeten zij er dan niet voor zorgen dat wij een dak boven ons hoofd hebben? Tenslotte is de eerste maand huur al betaald aan het immobureau... Er moet toch ergens iemand zijn die ons moet helpen...

Als ik een AS stuur naar de verhuurders van ons huidige huis en het dan voor het vredegerecht trek heb ik nog geen zekerheid dat het voor ons goed zou aflopen ook al spreken er bepaalde dingen in ons voordeel. Als de eigenaar bv kan bewijzen dat de aannemers toch klaarstaan om te beginnen werken zodra ik hier buiten moet dan word het mijn inziens al een hele andere zaak.

sloeberken

#20 , 17 jun 2014 09:35

Volgens mij kan je toch ook iets bereiken met die brandverzekering van u nieuwe verhuurder. Zou het niet raadzaam zijn een advocaat te raadplegen.

Debbieke
Topic Starter

#21 , 17 jun 2014 09:42

Ik heb gisteren een advocaat opgebeld maar die zat helaas de hele dag in de rechtbank. Als het goed is dan belt die mij vandaag op :)

Debbieke
Topic Starter

#22 , 17 jun 2014 23:36

Deze week heb ik nog een afspraak met de advocaat. Die gaat voor mij een AS opstellen naar de verhuurder en het immokantoor. Morgen bel ik netjes eens de brandexpert op van de verzekering van de verhuurder. Die man heb ik vrijdag al gesproken en heeft mij zen visitekaartje gegeven. Het staat iig vast dat ofwel de verhuurder ofwel het immokantoor ervoor moet zorgen dat wij per 31 juli 2014 een dak boven ons hoofd hebben.

Debbieke
Topic Starter

#23 , 18 jun 2014 11:59

De verzekeraar van ons toekomstig huurhuis heeft zonet contact met me opgenomen. Er is contact geweest met een firma die instaat voor opruimen inboedel, poetsen van de brand alsook zelf alle herstellingen doet. Als de verzekeraar deze week nog het startsein krijgt van de eigenaar van het pand dan komt alles in orde en kunnen wij 31 juli 2014 zeker het pand betrekken. Er is ook een budget voor ons voorzien zodat wijzelf het schilderen, behangen, etc.. naar onze zin kunnen laten uitvoeren op kosten van de verzekering Eindelijk eens wat goed nieuws!
Laatst gewijzigd door Debbieke op 18 jun 2014 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

sloeberken

#24 , 18 jun 2014 12:52

Als iedereen wat van goede wil is komt dit zeker in orde.

Debbieke
Topic Starter

#25 , 18 jun 2014 13:11

Ik hou jullie iig hier op de hoogte over het verdere verloop.

Terug naar “Huren”