VZW op mijn adres

Hello Kitty
Topic Starter

Re: VZW op mijn adres

#16 , 18 jun 2014 12:56

@denlowie
Bedankt voor de info.
Is dit enkel voor de oprichting van een VZW of ook voor de wijziging van het adres van de maatschappelijke zetel?

Jammer genoeg betwijfel ik of de voorzitter van de VZW hiertoe bereid zal zijn. Aangezien er toch een (kleine) kost mee gepaard gaat.

Hello Kitty

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 jun 2014 13:17

Dit is ook voor wijziging van de maatschappelijke zetel, kost prijs 101,60 euro + 21% B.T.W. : 122,94 euro.

Je kan misschien de voorzitter melden dat je huur zal vragen, 500€ per maand voor de maatschappelijke zetel op je adres te staan. :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Hello Kitty
Topic Starter

#18 , 18 jun 2014 16:35

Ja, en dan liefst met terugwerkende kracht: ik woon hier al ruim twee jaar. 8_) Daar kan ik een héle schone reis mee betalen deze zomer !

Jammer genoeg zal ik geen huur kunnen eisen, vrees ik.

Ik hoop alleen dat ik het opgelost krijg ! :|

Reclame

Hello Kitty
Topic Starter

#19 , 23 jun 2014 19:39

Langsgeweest bij de politie.
Het spijt hun dat het parket dit dossier geseponeerd heeft, maar vanuit hun diensten kunnen zij niets meer doen.

Wat we nu kunnen doen is overgaan tot een 'rechtstreekse dagvaarding', maw. overgaan tot vervolging.
Hierbij zullen we (best) beroep moeten doen op een advocaat.

Ze raden ons echter ook aan om eerst een AS te zenden om de voorzitter van de VZW in gebreke te stellen met een termijn om de publicatie in het staatsblad te regelen, alvorens verdere stappen te ondernemen.

Dus dat zal waarschijnlijk de volgende stap worden. Want advocaatskosten wil ik écht vermijden.

Ik vroeg mij af:

- Kan ik vragen of de wijkagent met de voorzitter 'een klapke' gaat doen? Of is dit niet iets waar de wijkagent zich mee bezighoudt? (Mijn wijkagent is ook de wijkagent van de voorzitter btw.)
- Als de voorzitter na het AS en de wijkagent nog steeds geen actie onderneemt, kan ik dan naar het vredegerecht? (ipv. advocaat)

Alvast bedankt !

Hello Kitty

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 23 jun 2014 21:37

Maar dan moet de voorzitter willen.
In elk geval er IS al een PV.
Persoonlijk zou ik een brief schrijven aan de procureur met de vraag wie verantwoordelijk is voor de kosten indien een DW uw inboedel komt opschrijven.
Kwartierinspecteur kan wel eens contact nemen met KBO dan wordt het daar al gewijzigd.

Hello Kitty
Topic Starter

#21 , 07 jul 2014 12:52

Nog een update, de laatste.
Want: het is opgelost ! :D

Wegens privé/familiale beslommeringen heeft dit een tweetal weken op mijn to-do lijst gestaan, zonder er verdere stappen voor te ondernemen.

De stand van zaken wás dus: inspectiediensten FOD Economie had een ambtelijke schrapping uitgevoerd in KBO (naast mijn adres stond 'geschrapt sinds XXX), parket had mijn dossier 'verticaal geklasseerd' en politie kan/wil geen verdere stappen ondernemen in deze zaak.
In principe kon ik niets doen buiten advocaat inschakelen. Lokale politie raadde mij aan om eerst een aangetekend schrijven te sturen om officieel in gebreke te stellen. Indien geen resultaat, dan advocaat inschakelen.

Nu wou ik net alle documenten/bewijzen bij elkaar zoeken om het aangetekend schrijven op te stellen, blijkt dat in KBO géén spoor meer te bekennen is van mijn adres ! (dus mijn adres is daar echt volledig weg!)
En ook in het staatsblad is een publicatie verschenen waar de nieuwe maatschappelijke zetel wordt aangeduid.

:)

Volgens mij hebben de inspectiediensten FOD Economie de voorzitter verzocht om het officieel in orde te brengen.
Heeft blijkbaar meer indruk gemaakt dan mijn vruchteloze pogingen. :wink:

Dank voor alle nuttige tips die ik hier gekregen heb ! Het heeft mij zeker geholpen om de juiste kanalen in te zetten.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten/verwijderd worden.

Hello Kitty

Terug naar “Administratief recht”