Huurder laat waterkranen opstaan en laat werken

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: Huurder laat waterkranen opstaan en laat werken

#16 , 19 jun 2014 20:27

[. Ik hoop dat iedereen verstandig zal zijn om deze zaak zo goed mogelijk op te lossen zodat de verzekering van de verhuurder dit betaald.

.
En waarom zou verzekering van de verhuurder moeten betalen?
Die zal wel betalen maar terugvorderen van de huurder aangezien hij de enige is die toezicht had op de stand (open/toe) van de kranen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 19 jun 2014 20:37

Het vernieuwen van de draden die in kortsluiting liggen is een kost van max 200 euro, als er geen andere schade is, denk ik toch dat dit op te lossen valt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#18 , 20 jun 2014 01:29

Het vernieuwen van de draden die in kortsluiting liggen is een kost van max 200 euro, als er geen andere schade is, denk ik toch dat dit op te lossen valt.
Dat hangt ervan af waar deze bekabeling zich exact bevindt, of er een trekbuis is gebruikt of er geen andere bedrading, vloerverwarming of buzen van en naar radiators liggen etc etc.

In een gebouw waar ik mede-eigenaar ben heb ik een dergelijke reparatie eens zien uitlopen in ettelijke duizenden euro's en was een deel van het gebouw dagenlang zonder verwarming of warm water. De oorsprongkelijke installatie was wel degelijk AREI conform.

Reclame

KJ86

#19 , 20 jun 2014 09:39

Je kan ook aan uw verzekering vragen of dat ze het probleem oplossen in natura. Zij zullen dan een elektricien aanstellen en rechtstreeks betalen, dan heb je de offerte niet meer nodig.

Als de kosten hoog oplopen en te verhalen zijn op de huurder, zal de verzekering daar het nodige voor doen. Waarschijnlijk zal de verzekering zich daar niet mee bezig houden, een installatie volgens de regels van de kunst is immers bestand tegen deze vorm van waterinfiltratie.

Terug naar “Huren”