Huurder betaalt in stukken

ddanck
Contacteer: Website

Re: Huurder betaalt in stukken

#16 , 20 jun 2014 12:35

Als ik mij niet vergis, kan de huur ook worden ontbonden wanneer de huur systematisch laattijdig wordt betaald.

Zo hoeft er geen echte achterstal te zijn om de huur te ontbinden.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 20 jun 2014 14:00

Je kan dit vragen maar krijgen is nog iets anders, veel hangt af welk de rede is die huurder voorlegt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#18 , 20 jun 2014 14:05

Als ik mij niet vergis, kan de huur ook worden ontbonden wanneer de huur systematisch laattijdig wordt betaald.

Ook voor overeenkomsten van woninghuur?
Ik dacht dat vrederechters extreem zacht ingesteld zijn in dat soort zaken.

Reclame

Vandebos

#19 , 20 jun 2014 17:19

In theorie wel, in praktijk ben ik het in 13 jaar verhuur en enige tientallen zaken nog nooit tegengekomen.

InGi
Topic Starter

#20 , 04 jul 2014 13:30

Huidige situatie :
De huurder reageert niet op AS, hij neemt zijn telefoon niet op en zou sinds vorige maand niet meer bij zijn werkgever werken, waar de huurder ook loonbeslag had.

Ik wil zo snel mogelijk naar het vredegerecht gaan hiermee, moet ik hiervoor best ook een advocaat inschakelen of kan ik dit zelf doen ?

Zou ik direct om uitzetting kunnen vragen bij de vrederechter ? Hij heeft als 3 maanden te weinig huur betaald met de bedoeling het af te lossen van vakantiegeld, dat hij toch niet krijgt door het loonbeslag ... . Met juli erbij heb ik dus bijna 2 maanden huurachterstand .

sloeberken

#21 , 04 jul 2014 14:01

Zo snel mogelijk naar vrederechter stappen en ontbinding van huurcontract vragen. Je kan dit perfect zonder advocaat, wel moet je op de gemeente bewijs van woonst vragen van u huurder.

Vandebos

#22 , 04 jul 2014 14:05

In de sectie nuttige documenten vindt u een artikel hoe u voor dergelijke gevallen zelf zonder advocaat een verzoekschrift art. 1344bis/ev Ger.W. kan indienen en de kosten die hiermee gepaard gaan.

InGi
Topic Starter

#23 , 04 jul 2014 15:32

Heb net het vredegerecht gecontacteerd.

- Gezien de omstandigheden kan ik direct uitzetting vragen, kost 40 €.
- In de verlofperiode : minder zittingen, maar 2 per maand
- Attest van woonst is nodig, mag max. 14 dagen oud zijn

Vandebos

#24 , 04 jul 2014 16:19

inderdaad.

InGi
Topic Starter

#25 , 07 jul 2014 16:38

Voor de vrederechter wil ik een dossier samenstellen. Blijkbaar kan ik dit op voorhand indienen of bij de zitting meebrengen, wat is het beste ?

Kan iemand mij ook zeggen welke documenten ik moet opnemen in het dossier ? Ik heb in het verleden bijvoorbeeld al een aantal maningen aangetekend gestuurd maar die werden nooit afgehaald, dus die heb ik zelf terug ontvangen en bewaard in gesloten envelop. Moet ik hiervan de origineel afgeven of is een copie voldoende ?

Ik heb ook al een overzicht gemaakt van de data van huurstortingen, hieruit blijkt dat er zelden op tijd betaald werd.
Eventueel ook overzicht met gestuurde mails, brieven, aangetekende brieven omtrent huurbetaling.
Is dit zo voldoende ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#26 , 07 jul 2014 16:43

U stelt een tijdslijn op waarvan u een tekst maakt chronologisch met alle feiten die u ook nummert.
De lijst met de genummerde stukken voegt u bij ... bij mijn weten mag dat in copie zijn. U hebt uiteraard wel de originele stukken bij.
Ook als u gebeld zou hebben kan worden bijgevoegd maar dan wel met de rekening waarop tijdsduur staat van telefoongesprek.

Ofwel bezorgt u de stukken aan huurder via AS ofwel overhandigd u een copie van uw stukken ter zitting aan huurder ( indien de vrederechter dat vraagt)
Huurder moet ook aan u zijn bewijsstukken overmaken.

InGi
Topic Starter

#27 , 14 aug 2014 13:59

Ik ben vorige week naar de Vrederechter geweest omtrent mijn vraag tot ontbinding van de huurovereenkomst.

Intussen staat de huurder 3 maanden achter en laat niks meer van zich horen, hij woont er nog wel.
De huurder was niet op de zitting, hij had zelfs zijn brief niet afgehaald, en heb hierbij mijn gelijk gekregen voor uitzetting van de huurder, de termijn zou in het vonnis staan.

Ik heb vandaag de griffie gebeld i.v.m. het vonnis. Blijkbaar wordt volgende week pas het vonnis uitgesproken, en dan hebben ze nog eens 10 dagen om mij het vonnis op te sturen.
Is dit wel normaal dat ze dat zolang rekken ? Of kan ik bijv. voorstellen om het zelf af te halen ?

Krijgt de huurder dat vonnis ook van de vrederechter, of moet ik hem dat via de deurwaarder bezorgen ?

Kan iemand mij ook zeggen wat ik precies moet doen als ik het vonnis heb, ik wil dit zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Nog bedankt voor alle advies.

sloeberken

#28 , 14 aug 2014 14:12

De huurder ontvangt dit vonnis eveneens, op dezelfde wijze als u, Ofwel verlaat huurder de woning onmiddellijk zo niet moet je het vonnis laten betekenen bij de DW, waar na 1 maand na betekening de DW kan uitzetten. als in het vonnis niet vermeld is "uitvoerbaar bij voorraad" dan kan huurder nog verzet aantekenen.

Terug naar “Huren”