kan afgezien worden van een verkoop na betaling factuur

-fre-
Topic Starter

kan afgezien worden van een verkoop na betaling factuur

#1 , 23 jan 2008 11:45

ik heb een laptop gekocht via internet.
daarvan heb ik een factuur gekregen en deze betaald.
nu heb ik een mail gekregen dat door een storing in hun systeem niet de juiste prijs is aangerekend en ze het bedrag willen terug storten. toch zou ik liever die laptop toch ontvangen. Is er een mogelijk dat ik die laptop toch kan opeisen voor de prijs op de factuur?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JD

#2 , 09 mar 2008 17:39

Geachte,

Het is inderdaad mogelijk om deze laptop voor de prijs op de factuur op te eisen indien het gaat om een bedrag waarop u rechtmatig kon vertrouwen dat het correct was (bvb. indien u de laptop op de factuur zou kopen voor 100eur terwijl het 1000eur moest zijn, is dit kennlijk onredelijk om de verkoper daar aan te houden). De verkoper heeft u immers een aanbod gedaan voor dit bedrag en is dus gedurende de periode dat dit aanbod open staat verplicht dit te respecteren indien u een aanvaarding doet. U kunt de verkoper best in eerste plaats een brief schrijven waarin u uw standpunt uiteen doet.

Mvg
JD

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”