Hallo iedereen , ik zit met een groot probleem , ik huurde begin september een kot , alles verliep prima tot er wat wrijvingen ontstonden met een andere kotgenoot , ben toen in januari verhuisd naar een ander gebouw van dezelfde eigenaar. Van het vorige kot had ik een contract van september t.e.m juli , er is dan in december een onderverhuringscontract gesloten met een huurder die mijn kamer overnam. (oude huur verbroken ? )
Van het nieuwe kot heb ik nooit een contract gekregen en meermaals ook telefonisch contact opgenomen met de kotbaas maar nooit een contract , verwarming deed het niet , lawaaioverlast van het alarm (na bellen 5 dagen lang niemand komen kijken !) in februari uiteindelijk vertrokken en zelfs nog maart betaalt als opzeg nadat ik dit telefonisch gemeld had aan de kotbaas. Ik was namelijk voor niks verzekerd en mijn kamertoelage komt in het gedrang. Krijg nu maar tot december wat voor mij een financiele kater is.
Ik dacht namelijk dat een studentencontract verplicht schriftelijk moest zijn sinds de wet van 2007
. Ook mijn huurwaarborg heeft hij niet teruggegeven en zit nu met de angst dat hij die wil inhouden of zelfs de rest van het jaar wil laten betalen aangezien er niks schriftelijk is vastgelegd. Mischien kan hij zelfs de huur dubbel vragen ? De gelden van de onderhuurder moeten naar mijn rekening overgemaakt worden al staat er nergens dat ik ze moet overmaken aan de kotbaas in het onderverhuringscontract ,ik heb de laatste 3 maanden dan ook ingehouden als een soort van zekerheid aangezien ik niet weet wat meneer van plan is. Mischien is dit verkeerd maar ik kan amper rondkomen en wil mij ook niet laten kaalplukken
Wat zijn mijn rechten hier ?