#22 , 03 jul 2014 18:04
Vandaag van het dagje verlof eens gebruik gemaakt om de streek te gaan verkennen. Bij lokale handel eens binnen geweest,en vooral meer te weten gekomen over de verkoper ( wish i had done this before...)
Eigenaar blijkt dus al zelfstandig elektricien, chauffagist, loodgieter, interieur decorateur, enz te zijn geweest. Zijn vrouw heeft de volle 3 maanden een bakkerijtje gehad, dat failliet is gegaan, wegens 2 linker handen.
De lokale middenstand is dus ook bij de schuldeisers. Allen hadden ze geen idee dat de woning verkocht was...wisten zelfs niet dat deze heeft te koop gestaan...
1 lokale handelaar wist wel dat hij " op de vlucht was gegaan in België"
Buren vertelden ons dat het een "merkwaardig koppel is". Kwamen nooit buiten en zeiden met moeite goedendag.
Tot op de dag van verhuis er werd aangebeld met de vraag of ze iets konden doen met " overschotten van verhuis"...
Verkoper vertelde honderduit over zijn verhuis naar ZA, en het huis dat ze daar hebben gehuurd. Hij gaat er aan het wérk als helicopter piloot.
Ze vroegen de buren ook om een oogje in het zeil te houden, want verwachtten dat de kopers van hun woning zouden trachten binnen te dringen. Ook aan de lokale politie hebben ze gevraagd om rondes te doen tijdens hun reis.
We worden blijkbaar afgeschilderd als onbetrouwbaar en dikke nekken, met een wagen die we niet kunnen afbetalen (sic)
Tevens meldden ze dat de 2 maanden in feite een test waren, en dat ze sowieso moeten terug keren om de minderjarige kinderen op school te steken.
Zodra ze het geld van de verkoop hebben, gaan ze zoeken naar een woonst in ZA. Tenminste, als hun verblijf daar aangenaam is/was.
Ze hebben nog niet meteen plannen om weg te gaan uit hun woning, wegens geld nodig voor aankoop andere woning.
Intussen staat de failliete bakkerij te koop. Alles is binnen verwijderd, tot de vloerdelen van de verdiepen toe. Een feit van toen verkoper nog zelfstandige was... Staat al meer dan een jaar te koop intussen, zonder enig resultaat. Dit volgens de zelfstandige verfwinkel die er juist naast gevestigd is.
Resultaat is dat onze vrees en bedenkingen veel meer waarheid bevatten, dan we zelf hadden kunnen dromen. Nl, dat de eigenaar ons gebruikt om zijn voordeel uit te halen, en de woning pas zal vrij maken als het hem past...
Morgen ga ik langs bij de notaris om hem het hele verhaal te doen, en te vragen wat hij er aan gaat doen.
Een lokale zelfstandige die ex makelaar is, wist me zelfs te vertellen dat de immo verkoper mee moet opdraaien voor de kosten, indien de voorwaarden van de compromis niet nageleefd worden. Of dit laatste waar is , weet ik niet.
Stress en miserie. Nooit gedacht dat het zou zo lopen....
Had ik het toen maar geweten wat ik nu weet....