Ik voel me machteloos, wij worden precies behandeld alsof wij slechte mensen zijn.
Dat zal niemand beweren, maar qua beinvloeding van de rechter kan u er wel wat van, niettegenstaande het vermoedelijk wel zal kloppen wat u van plan bent om naar de vrederechter te schrijven. Is dat de taak niet van een advokaat om zoveel mogelijk een vrederechter te beinvloeden ? Nee, u doet er nog een fameus schepje bovenop. Afhankelijk van de vrederechter kan hij er rekening mee houden, maar misschien kan het ook in uw nadeel spelen. Wat doen zaken als: 2 kindjes/ moeten de lening van het huis afbetalen/ zelf ook nog huur betalen/ zelf werkloos ben/ vriend de enige kostwinner nu met de eigenlijke zaak ? De huurder heeft hoedanook ongelijk. Zijn gejammer over de staat van de woning had hij idd. aan de vorige eigenaar moeten richten. Het niet betalen van de huur is een zware fout. Misschien had u beter dergelijke argumenten gebruikt of ze alleszins in uw brief benadrukt.
Ik raad u m.a.w. niet aan nr. de vrederechter te schrijven. Voor de rest hoeft u volgens mij in het geheel niet bevreesd te zijn van dat plaatsbezoek.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard