Wij eerlijk gezegd ook niet, maar zolang de opzeg niet gegrond is verklaart wilt de deurwaarder niet uitvoeren, dus moeten we wachten op het nieuwe vonnis en dan expeditie vragen waarna deze kan betekent worden en ze dan pas na een maand kan worden uitgezetMaar indien zij door deze rataplan het huis niet tijdig verlaat dan vordert u toch op uw beurt minstens hotelkosten voor de tijd dat ze te lang in de woning blijft en jullie zonder woning zijn. Ik zie nog steeds geen enkel causaal verband tussen de toestand van de woning en het al of niet op tijd verlaten van de woning.
Waarom zouden jullie gerechtskosten moeten betalen?
Jullie hebben de zaak toch ingeleid wegens wanbetaling. De tegenpartij is eerst met haar "onbewoonbaarheid" op de proppen gekomen nadat ze wegens wanbetaling in gebreke werd gesteld.
Vraag eventueel aan de verkoper van uw woning kopie van alle aangetekende brieven die ze aan hem heeft gericht ivm de staat van het pand. Indien er geen zijn, heeft ze geen poot om......
DW kan een vonnis dat bij voorraad uitvoerbaar is uitvoeren edoch indien u in beroep ongelijk krijgt draait u op voor alle kosten en lasten.
Heeft die huurder een advocaat?
Blijven wonen niet, maar hij zou ons eerste vonnis kunnen weerleggen en haar verzet ontvankelijk verklaren. Zodat wij geen schadevergoeding krijgen en geen of weinig huur bovenop alle gerechtskosten en Rpv. Ja idd het zou schandalig zijn, maar je weet nooit.Waarom zou die rechter beslissen dat de huurder er mag blijven wonen? Waarop zou dat gebaseerd zijn? Als beloning omdat ze de huur niet betaalt?![]()
Iets wat de partijen niet schijnen te beseffen in hun obsessie om hun gelijk ten allen koste te krijgen. Het heeft mijn vorige huurder dan ook een dikke € 24000 gekost. Als huurder was ik nl. in beroep gegaan, na 2 vonissen van een VR, inbeslagleggingen enz ..DW kan een vonnis dat bij voorraad uitvoerbaar is uitvoeren edoch indien u in beroep ongelijk krijgt draait u op voor alle kosten en lasten.
Ik kan beamen dat je met vrederechters idd. nooit weet. Iets wat huurder of verhuurder, met de huurwet naast zich, volledig normaal vinden, kan door een vrederechter totaal anders bekeken worden.Ja idd het zou schandalig zijn, maar je weet nooit.