medehuur

sol-leke
Topic Starter

medehuur

#1 , 13 mar 2008 20:52

ik zit met een vraag die ik niet direct beantwoord vind nl ik sta momenteel op invaliditeit met gezinslast(1kind)en zou graag weten of ik medehuurder kan worden zonder dat ik mijn status van gezinshoofd zou verliezen( is geen partnerrelatie,wel met delen van huur met gepensioneerde ouder)
kan er hier iemand een antwoord op mijn vraag geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 15 mar 2008 11:26

“Art.225.§ 1. Worden beschouwd als werknemer met persoon ten laste in de zin van artikel 93 van de gecoördineerde wet :...3°.de gerechtigde die samenwoont met één of meer kinderen...4° de gerechtigde die samenwoont met één of meerdere bloed- of aanverwanten tot de derde graad...§ 2. De bij § 1, 3°...bedoelde gerechtigde die tevens samenwoont met ANDERE dan in die paragraaf opgesomde personen, behoudt slechts de hoedanigheid van werknemer met persoon ten laste wanneer deze andere personen...niet werkelijk in het genot zijn van een pensioen...”(3 juli 1996. - Koninklijk besluit tot uitvoering van de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994).

Door medehuurder en dus samenwoner te worden met uw ouder verliest u niet de hoedanigheid van samenwoner met uw kind.

Uw ouder is wel een in §1,4° opgesomde persoon en dus niet een ‘ANDERE dan in die paragraaf opgesomde personen’ zodat u mijns inziens door samenwoning met hem niet de hoedanigheid van werknemer met persoon ten laste verliest.

Bevraag u tevens vooraf op uw ziekenfonds zonodig op voorlegging van deze teksten.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Terug naar “Archief”