Goede middag allemaal,
Ik zit met een groot dillema. Mijn moeder huurt de benedenverdieping van een huis. dit is een woning dat gewoon in 2 verdeeld is. In het begin huurde ze het huis aan de bewindvoerder van de moeder van de erfgenaam. De moeder is recent te komen overlijden, met gevolg dat de erfgenaam nu eigenaar is geworden van de woning. Gisteren heeft mijn moeder een aangetekend schrijven mogen ontvangen dat ze volgende week eruit moet.
Bij mijn weten zijn ze verplicht om minimum 3 maanden opzeg te geven. komt er nog eens bij dat elke keer mijn moeder niet thuis is, zitten ze in de woning om hun te wassen en te koken en noem maar op. ze hebben mijn moeder zelfs buitengesloten uit haar woning. hebben van ellende de Politie erbij moeten halen. De erfgenaam verklaarde dat ze het recht had om dit te doen. Elke dag opnieuw zitten ze in het huis, als mijn moeder weg is. elke dag opnieuw naar politie, en die willen geen verklaring opnemen is een zaak voor de vrede rechter
ze hebben ons geadviseerd om de sloten te vervangen, 1 kant heb ik vervangen, maar de andere kant sluit de eigenaar altijd af als wij daar zijn. Hoe moet ik deze vervangen? Openbreken? met politie erbij? tevens zijn er goederen verdwenen. De politie vertelt ons dat ze niet veel kunnen doen.
Dit gaat echt van kwaad naar erger. zelfs het afzetten van de elektriciteitsstoppen van de diepvriezer zodat we de hele diepvriezer kunnen weggooien. ik ben echt ten einde raad. Ik weet dat als ik verder er mee ga, dat de woning wordt afgekeurd voor verhuur, niets is in orde. geen EPC, regent in, enkel beglazing, water in de kelder, en maken niets.
iemand enig idee wat ik hiermee kan? hoe kan ik dit laten stoppen?