materiaal bij ex-vrouw

maxell
Topic Starter

materiaal bij ex-vrouw

#1 , 08 jul 2014 16:39

beste,
wij zijn 3 geleden gescheiden.
maar er staat daar nog altijd materiaal van mij ,dat ze halsstarrig terug te bezorgen.
heb al inlichtingen bij de politie genomen en die zeggen dat dit valt onder burgerzaken.
mijn raadsman heeft haar raadsman ook al meerdere malen erover aangeschreven .
zonder resultaat.
is er nog iets dat ik kan doen om toch nog mijn materiaal terug te vorderen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 10 jul 2014 12:07

“Art.2279.Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel. Niettemin kan hij die een zaak verloren heeft of aan wie een zaak ontstolen is, gedurende drie jaren, te rekenen van de dag waarop het verlies of de diefstal heeft plaatsgehad, de zaak terugvorderen van degenen in wiens handen hij ze vindt; behoudens het verhaal van de laatstgenoemde op degene van wie hij ze bekomen heeft...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

alicem

#3 , 10 jul 2014 14:24

Je had bij de echtscheiding moeten vragen om een inventaris op te maken.
Hoe ga je bewijzen dat dit persoonlijke eigendommen zijn en niet vallen binnen gemeenschap ? Na 3 jaar wordt het toch wel moeilijk...

Reclame

maxell
Topic Starter

#4 , 10 jul 2014 17:28

ik heb genoeg bewijzen om aan te tonen ,dat dit wel degelijk mijn materiaal is.

Terug naar “Echtscheiding”