Huisbazen die het leven onmogelijk maken.

sloeberken

Re: Huisbazen die het leven onmogelijk maken.

#91 , 11 jul 2014 12:38

Dit antwoord had ik wel degelijk verwacht, om dit misschien te stoppen zou ik een brief laten schrijven door u advocaat. Zie niet in hoe dit anders gaat stoppen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#92 , 11 jul 2014 13:03

U heeft gedaan wat nodig is en het antwoord valt effectief binnen de verwachtingen.

Indien het gedrag blijft aanhouden heeft u meer dan voldoende elementen om deze zaak via het vredegerecht te doen stoppen.

amilcar
Topic Starter

#93 , 11 jul 2014 13:35

Echt waar? Maar momenteel kunnen we wel een beetje op het gemak zijn denk ik, daar wij vermoeden dat ze nu niet direct de stap zullen zetten richting vrederechter... of lezen wij de mail te soft? Want wij vinden dat deze keer de mail naar behoren zacht is :-)

Reclame

Vandebos

#94 , 11 jul 2014 13:45

Binnen de verwachtingen van dit koppel verhuurders...

Kunnen ze hun gemoei effectief niet laten, dan maar pas dan is het tijd om richting vredegerecht te stappen.

Met dien verstande dat jullie ondertussen tijdig de huur betalen, het pand en tuin op een normale wijze onderhouden (en neen dat hoeft niet op hun commando te zijn, ik heb het over een normale wijze, een meetlat tegen het gras houden is niet nodig.)

amilcar
Topic Starter

#95 , 11 jul 2014 14:37

Maar de huur wordt nu wel degelijk op tijd betaald, alsook de tuin wordt deftig onderhouden hoor! Wij zijn natuurlijk niet alle dagen in de tuin bezig, maar het gras gaat er elke week af, het onkruid trekken eens per maand, en de struikjes wanneer nodig. Het pand zagen ze de vorige keer en toen verschoten ze hoe proper wij leven, we hebben ook een poetsvrouw die wekelijks langs komt! En ook dat weten ze!

Vandebos

#96 , 11 jul 2014 14:56

Ik haalde enkel feiten aan die ze graag uitspelen...

amilcar
Topic Starter

#97 , 11 jul 2014 17:03

oke, hierbij blijkbaar de fijne post toen we thuis kwamen vandaag :(

Een oproep voor het vredegerecht... iemand tips hoe we hier uit geraken? zonder advocaat?

amilcar
Topic Starter

#98 , 11 jul 2014 17:15

Er staat eigenlijk praktisch hetzelfde als in hun mail, ze zijn ook nog zo lomp geweest de foto's erbij te voegen die ze namen, mogen wij dit in vraag stellen ?

sloeberken

#99 , 11 jul 2014 17:22

Als ik jullie was zou ik zo snel mogelijk een advocaat nemen, wil je niet voor een verrassing komen te staan. Welke regio wonen jullie.
Wat eisen ze in hun vordering.

amilcar
Topic Starter

#100 , 11 jul 2014 17:32

het beoogde doel van deze verzoeningsprocedure :

1 Comfort art 14 vh huurdcontract de huurders aanzetten , om in overleg en redelijkheid een normaal onderhoud van de tuin uit te voeren of te laten uitvoeren dit zo spoedig mogelijk.
2 Het aangevraagde huisbezoek comfom art 8 vn het huurcontract onmiddellijk toe te laten
3 de huurders aan te zetten om de huur van elke maand tijdig te betalen , dit is voor de 15de van elke maand, conform art 4 van het huurcontract
4 de huurders in te lichten dat bij verder verzuim van onderhoud en weigering van huisbezoek en onwil een gerechtsprocedure tot uithuiszetting kan opgestart worden met de eis tot schadeloosstellingen. Om dit te voorkomen kan beter een verzoening tussen partijen tot stand komen.

amilcar
Topic Starter

#101 , 11 jul 2014 17:59

Als ik jullie was zou ik zo snel mogelijk een advocaat nemen, wil je niet voor een verrassing komen te staan. Welke regio wonen jullie.
Wat eisen ze in hun vordering.

als wij het zelf kunnen, wil ik geen 500 euro of meer hieraan gaan uithangen hoor! alles is nu net op zijn plooikes financieel en zijn zeker niet van plan om hen dat prijskaartje te gunnen.

Maar alle tips hier zijn welkom nu! Zodat we het goed kunnen voorbereiden. De regio? doet er toch niet toe? We wonen wel landelijk.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#102 , 11 jul 2014 18:16

Het is een advocaat van uw gerechtelijk arrondissement die meestal optreedt. Dus arro Veurne of arro Hasselt zal terwijl u in arro Aalst woont al zo wie zo een verplaatsingsvergoeding hebben.
Vrederechters zitten per kanton en is zo wie zo de vrederechter van uw kanton die bevoegd is.

U kan gezien u de dagvaarding hebt en de punten die ze willen bespreken..... van een aantal van ons al enkele richtlijnen gekregen wan wat u best kan doen.

Dus een tijdslijn opstellen (best in een rekenvel) waar u datum uur wie naar wie hoe communicatie - wat gebeurd - wat gezegd door wie is genoteerd.

Ik heb al gezegd scan uw contract ( zonder namen eens in en vraagt aan vandebos dat eens te becommentariëren) kan ook handig zijn ter zitting.
Ik heb een donkerblauw vermoeden dat een aantal vermeldingen in het contract zeer beperkend zijn voor de huurder, onwettig en zelfs nietig.
Ik ben vanaf straks met vakantie dus zullen het andere zijn die u moeten/kunnen helpen.

Turaki

#103 , 11 jul 2014 18:20

Dit gaat nog maar over een verzoeningsprocedure, dus rechter zal niets opleggen, enkel trachten te bemiddelen. Weet wel dat als je hier tot een akkoord komt, deze even geldig is als een vonnis, dus let goed op met wat je akkoord gaat.
Advocaat lijkt mij niet nodig, zeker niet als u alle mails die u reeds ontvangen heeft meeneemt voor de rechter om te laten lezen.

sloeberken

#104 , 11 jul 2014 19:02

Dit gaat nog maar over een verzoeningsprocedure, dus rechter zal niets opleggen, enkel trachten te bemiddelen. Weet wel dat als je hier tot een akkoord komt, deze even geldig is als een vonnis, dus let goed op met wat je akkoord gaat.
Advocaat lijkt mij niet nodig, zeker niet als u alle mails die u reeds ontvangen heeft meeneemt voor de rechter om te laten lezen.
Als u het zelf doet is dit reeds een goed begin.

Druk alle mails af en nummer ze volgens datum, best 2 maal moest verhuurder een advocaat sturen, en maak een index pagina zodat de vrederechter niet hoeft te zoeken.
In feite hoef je met niets akkoord te gaan en vraag je gewoon aan de vrederechter dat je enkel wenst dat de huurwet gerespecteerd word, en vraag je dat het recht op u privacy word bewaard.

Vandebos

#105 , 11 jul 2014 20:26

We zijn er mee bezig. :D

Terug naar “Huren”