ONENIGHEID MET ONZE ADVOCAAT OVER REKENINGEN

CONVENTI
Topic Starter

ONENIGHEID MET ONZE ADVOCAAT OVER REKENINGEN

#1 , 12 jul 2014 08:30

Mijn Dochter is reeds jaren in een juridische strijd verwikkeld over het onderhoudsgeld van haar kinderen .
om haar financieel te steunen betalen wij , de ouders , haar advocaten rekeningen .
nu in het begin van dit jaar 2014 kregen we via mail een bericht van haar advocaat dat de eindafrekening voor 2013 nog 600 euro bedroeg .
we hebben deze netjes betaald via overschrijving enkele dagen later .
maar een maand of drie later laat hij via mijn dochter weten dat er nog een rekening van 600 euro openstaat , omdat ik deze al had betaald vroeg ik hem over welke prestaties het hier ging , er was intussen geen enkele prestatie meer geleverd , er zat enkel een uitspraak op de rechtbank aan te komen maar dat was over een uitgestelde zaak van vorig jaar , alles werd steeds eindeloos uitgesteld door de rechtbank omdat hij nooit goed of niet was voorbereid ?
maar hij weigerde om de rekening van 600 euro te motiveren .
na wat aandringen liet hij per mail weten dat de som bij nader inzicht toch niet 600 maar 300 euro was ,
maar ook dit bedrag weigerde hij te motiveren , ik wist dus niet over welke prestatie het ging .
na nog wat aandringen stuurde hij een rekening van 300 euro + BTW 365 euro maar nog steeds zonder beschrijving van de prestaties ?
het dispuut liep nog een tijdje tot hij net een week voor mijn Dochter terug naar de rechtbank moest , hij liet weten op deze manier niet verder te willen werken en hij niet naar de rechtbank zou komen om de belangen van mijn Dochter te verdedigen ! 5 dagen voor de afspraak op de rechtbank , dit leek wel op chantage .
omdat de zaak dreigde uit de hand te lopen het ik dan ten einde raad een andere advokaat gezocht en de stafhouder van de Vlaamse balie het hele verhaal gedaan , met bewijzen van betalingen en het hele mailverkeer over deze zaak ,
enkele dagen terug ontving ik dan een mail van de stafhouder dat de zaak geregeld was , gevolg , mijn Dochter heeft nu een rekening van 1600 euro gekregen !
wat kan ik nu nog verder doen , het bedrag wisselde van eerst 600 dan 300 dan 365 en nu 1600 euro .
er zijn geen prestaties geleverd in 2014 en zijn werk van de jaren ervoor was ondermaats .
maar ondanks toch nog deze torenhoge rekening .
mvg , conventi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2014 08:41

Is een advocaat geen vrij beroep?

Dan vragen ze als ereloon wat ze willen, daar bestaan weinig tot geen regels over, enkel aanbevelingen, en als je al naar de stafhouder al geweest bent, kan je altijd nog naar de taxatiedienst van de stafhouder gaan, en een andere advocaat nemen en duidelijke afspraken maken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#3 , 12 jul 2014 12:04

Ze rekenen inderdaad goed door, dat wil nog niet zeggen dat ze u geen gedetailleerde factuur moeten bezorgen. Protesteer dan ook totdat u deze hebt gekregen.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 jul 2014 13:37

Sommigen van die bedragen zijn provisies.
Nu alles is afgelopen dient u een gedetailleerde factuur te krijgen bij de eindafrekening.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jul 2014 13:56

enkele dagen terug ontving ik dan een mail van de stafhouder dat de zaak geregeld was
De stafhouder zal toch wel iets meer geschreven hebben?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”