Schadevergoeding

AaronVds
Topic Starter

Schadevergoeding

#1 , 18 jul 2014 01:28

Beste

Ik was gisterenavond op een optreden, georganiseerd door mijn gemeente. Ik heb toen met mijn waterpistool op een voorbijganger gespoten. Deze man werd boos en nadat ik hem verzekerde dat het gewoonweg water was, kalmeerde hij. Dan reikte hij zijn hand uit waarop ik ze schudde, hij reikte zelfs naar mijn wang en gaf er een kus op. Oké tot daar aan toe, maar dan besloot hij mijn waterpistool te breken met zijn ander hand. Ik ben de man achterna gelopen om mijn €10 ( de waarde van het waterpistool) terug te vragen, maar hij weigerde. Hij heeft wel een naam en adres gegeven, en ik heb dit ook teruggevonden in de Witte Gids. Ik vraag mij dus af, indien hij zijn correcte gegevens heeft gegeven, is er dan een manier om een schadevergoeding te krijgen? Het gaat mij nu echt niet om die €10, maar eerder om het feit dat men andermans gerief niet stuk mag maken, of toch een schadevergoeding geven. Potje breekt, potje betaalt.

Alvast bedankt!

Groetjes
Aaron

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 18 jul 2014 07:06

indien het wel degelijk zijn adres betreft is het beste om eerst een aangetekend ingebrekestelling te sturen; kwestie van bewijzen te hebben.

Wuyts1991

#3 , 18 jul 2014 07:25

Ga jij ook de kosten van de droogkuis betalen dan? :)

Juist is juist.

Reclame

Veebee

#4 , 18 jul 2014 11:47

En wat als er naast water een ander residu in je waterpistool zat en die voorbijganger nu brandwonden had of blind was?
Je had nooit op die voorbijganger moeten spuiten in de eerste plaats, laat het een les wezen :)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jul 2014 17:17

ALS dat waterpistool een op een echt handvuurwapen gelijkend tuig was dan kanu strafrechtelijk vervolgd worden voor ...laat me stellen dragen van een handvuurwapen op een openbare plaats zonder vergunning... ook al was dat maar een waterpistool.

Eventjes ook mee rekening mee houden....

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”