#5 , 08 jan 2014 13:01
Ja Artemis, ik dacht ook dat ik vrij van keuze was het tegendeel is echter waar. Ik lag onlangs nog in het ziekenhuis en er waren hier inderdaad verschillende Nederlanders. Bij hen was alles prima geregeld door de ziekenzorg, ze dienden zelf niets meer te regelen. Hier moet ik zelf contact nemen met de bevoegde instanties en het is een echte nachtmerrie, dat komt mijn ziekte ook niet ten goede, stress is immers nefast voor Crohn. Hier mag je je om het even waar in het buitenland laten behandelen maar dan wel zonder tusssenkomst van de mutualiteit, dus voor eigen rekening, onbetaalbaar dus. De weigering van de medisch adviseur ligt hier voor mij. Ik dacht trouwens ook dat een adviseur van het ziekenfonds geen artsen mocht aanbevelen en onpartijdig moet zijn, ik dacht ook dat het woord van een erkend chirurg, wiens ego niet te groot is om toe te geven dat zulke operaties speciaal vakmanschap verdienen en dat hij het liever aan de beste uitbesteedt dan het zelf te doen, niet meer van tel is dan dat van een adviseur. Die dokter kent mijn dossier inmiddels al meer dan 20 jaar, de adviseur heeft me ooit enkele ogenblikken gezien.