Waarborg vakantie-appartement

sloeberken

Re: Waarborg vakantie-appartement

#16 , 20 jul 2014 13:36

Vredegerecht is een burgerlijke rechtbank.
In principe kan en mag politie niet optreden in burgerlijke gedingen.
Politie heeft een machtiging nodig van parket op te getuigen voor een burgerlijke rechtbank.
Getuigen kunnen dus zeker en vast in een burgerlijk geding.

Eens lezen
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8958,d.bGQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je klacht indient bij politie heb je toch u pv waar alles instaat.
Niet in zaken van huurconflicten, enkel in strafzaken en politie rechtbanken. Het zou nogal eens een soepke worden als iedereen getuigen meebrengt naar het vredegerecht. Voorbeeld, ik moet iemand een factuur betalen, moet naar vredegerecht en breng mijn vriend mee die getuigt dat ik het cash betaald heb.

Op die zelfde wensite : http://justitie.belgium.be/nl/wat_moet_ ... s_getuige/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 jul 2014 14:51

En waar is het strafbare in deze zaak?
Roken in appartement ? Op zich niet kan wel een inbreuk zijn op de overeenkomst en op het huishoudelijk reglement van het gebouw.
Te laat appartement verlaten .. niet naleven contract vaststelling door deurwaarder kan of getuigen politie komt daar niet in tussen.
Bezetten parkeerplaats - gezien zelfde sleutel ... wat staat er juist in contract... is er een regeling veldwetboek art 87 °8 voorzien?
getuigen oa BW Afdeling II. - Bewijs door getuigen Art. 1341-1348

sloeberken

#18 , 20 jul 2014 15:31

Als verhuurder een schadevergoeding van +- 100€ eist zal vrederechter zeker geneigd zijn dit toe te kennen, maar de volledige waarborg vragen kan als resultaat zijn van 0€.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”