Niet bij contract korte duur, die datums staan vermeld in contract.Er zijn echter wel rechters die menen dat vertrek op de laatste dag van de 3-jarige periode (hier zou dat 31/8 zijn) nog binnen het 3e jaar valt, en de verhuurder dus recht heeft op 1 maand schadevergoeding. Maar ook deze piste geeft geen zekerheid.
Hier is geen sprake van een contract van bepaalde duur..Mijn huurders wensen drie weken voor het verstrijken van hun 1ste 3 jarige periode te vertrekken
Verkeerd geïnterpreteerd, sorry.Hier is geen sprake van een contract van bepaalde duur..Mijn huurders wensen drie weken voor het verstrijken van hun 1ste 3 jarige periode te vertrekken
Persoonlijk?
Waren het correcte huurders? In dat geval zou ik het huurgeld vragen op dagbasis tot 15/08. Het pand komt immers eerder dan voorzien leeg te staan waardoor u een week huur derft.
Dat is een standpunt dat stand houd bij betwisting.
zoiets dacht ik alVerkeerd geïnterpreteerd, sorry.Hier is geen sprake van een contract van bepaalde duur..Mijn huurders wensen drie weken voor het verstrijken van hun 1ste 3 jarige periode te vertrekken
Persoonlijk?
Waren het correcte huurders? In dat geval zou ik het huurgeld vragen op dagbasis tot 15/08. Het pand komt immers eerder dan voorzien leeg te staan waardoor u een week huur derft.
Dat is een standpunt dat stand houd bij betwisting.
Je kan tijdens 3 jaar, ook zien als einde 3de jaar. In de huurwet staat letterkijk gedurende. Kan pro of contra zijn bij vrederechters.De huur begonnen op 1sept 2011 en eindigend op 31 augustus 2014 eindigt tijdens het derde jaar.