Kan je ook genieten van de woonbonus als je bvb in ons land geen belastingen moet betalen?
Absoluut niet!
Zonder belastingen verschuldigd te zijn kan men geen enkele belastingsvermindering krijgen.
.
Er wordt inderdaad geen belasting betaald op arbeid aan de Belgische fiscus, maar wel aan de EU. Er enkel OV betaald in ons land op een appartement en een gezinswoning.
Ik kan het weten want ik ben ook in dat geval.
Kan ook vermelden dat het belastingkrediet op dienstencheques alsook eventuele verrekening van allerhande belastingverminderingen via roerende inkomsten in dit speciale geval (salaris of pensioen ten laste van internationale organisatie zonder progressievoorbehoud) wordt geweigerd.
Eens dat dergelijke component in je inkomsten zit vallen bijna alle belastingvoordelen weg, ook voor je Belgische inkomsten.
Zo heb ik nooit enige aftrek kunnen doen voor hypothecaire leningen.
"Er enkel OV betaald in ons land op een appartement en een gezinswoning."
Om van de woonbonus te kunnen genieten mag men sowieso slechts één woning bezitten.
Het KI van de woning die men niet zelf bewoont (als officieel domicilie) moet in de belastingaangifte worden vermeld maar zal in dit geval niet effectief belast worden wegens toepassing van de vrijgestelde som.