Beste forumleden,
Ik ben op zoek naar een kantoor en vraag mij af op wat ik allemaal moet letten bij het tekenen van een contract.
Omschrijving van het kantoor
- 1ste ruimte: landscape kantoor
- 2de ruimte: vergaderzaal
- 3de ruimte: Fotostudio
- sanitair
- keuken
- Kleine tuin
- privé parking voor twee auto's
Gebruik kantoor
Ik werk uitsluitend met freelancers die de opdrachten op kantoor of op verplaatsing gaan doen.
Taken van de freelancers
- Komt langs op kantoor voor gesprek met klanten of ophaling fotomateriaal en vertrekt dan naar klant
- Heeft een computer ter beschikking op kantoor om alle postproductie op uit te voeren, maar is niet verplicht om postproductie op kantoor te doen (retouches, geboortekaartjes, trouwalbum samenstellen, flyers...)
- Heeft een fotostudio ter beschikking (Wanneer een klant een fotoshoot boekt bij ons komt er een freelancer de foto's nemen)
Na elke opdracht betalen we de freelancer uit en rekenen eventuele kosten aan zoals gebruik van fotostudio of gebruik van bepaalde foto lenzen, statieven, flitsers...
De huisbaas zijn woning ligt naast het gebouw dat ik ga huren. Het staat te huur aangeboden als kantoor. Bij navraag liet het immo kantoor mij weten dat de ruimte mag ingericht worden als fotostudio. Mogelijke problemen:
1. Het gaat om de huur van een kantoor. Kan de huisbaas mij verbieden om de ruimte in te richten tot een fotostudio? (Omdat het gaat om de huur van een kantoor en niet handelshuur)
2. Soms kunnen er wel tot 10 mensen op het kantoor aanwezig (familiefotoshoot + fotografen + visagiste ...) Aangezien er maar 2 parkings aanwezig zijn, kan de huisbaas mij dan verbieden om zoveel volk te ontvangen op kantoor?
3. Sommige freelancers brengen tot 20 uur/week door op het kantoor voor fotoshoots, besprekingen met klanten en postproductie. Is dit toegelaten of is dit een vorm van onderverhuur?
De laatste vraag: Zijn er nog zaken waar ik moet op letten bij ondertekening van het huurcontract?
Alvast bedankt!